شناسهٔ خبر: 67277659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران چه روند طی می‌کند

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: با توجه به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه هماهنگی و زیرساخت های لازم برای رای گیری در این استان فراهم شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی روز پنجشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در دادگستری استان مازندران برگزار شد، گفت: جلسات توجیهی با روسای ستاد انتخابات برای مراقبت از ستادهای انتخاباتی و فعالیت‌های تبلیغاتی مجاز و غیرمجاز برگزار و به صورت مکتوب اعلام شد.

وی با اشاره به مدت زمان کوتاه برگزاری زودهنگام انتخابات اظهار داشت: ستاد انتخابات متشکل از ۱۱ کمیته تخصصی شکل گرفت و جلسات به صورت منظم برگزار می شود.

رییس ستاد انتخابات مازندران توضیح داد: با توافق شورای نگهبان و وزارت کشور، هیات‌های اجرایی گذشته که از بین ۳۰ نفر از معتمدین مردمی انتخاب شده بودند، در این دوره نیز فعالیت خود را ادامه می دهند. وی گفت: ۵۹ حوزه انتخابیه مازندران در قالب ۲۲ حوزه اصلی و ۳۷ حوزه فرعی به عنوان مجری انتخابات فعالیت می‌کنند و عوامل اجرایی و صندوق‌های رای تعیین و مشخصات آنها در سامانه انتخابات بارگذاری شده است.

عزیزاده گرجی افزود: در این خصوص، دوره‌های آموزشی و توجیهی فرمانداران به صورت وبیناری از سوی وزارت کشور و همایش توجیه و تبیین یک روزه فرمانداران و بخشداران برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۷۰۰ دستگاه احراز هویت به روز رسانی شده و در سطح شهرستان‌ها توزیع می‌شود همچنین آزمایش آنتن دهی شعبات اخذ رای نیز انجام شده و مشکلی نداریم.

فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران چه روند طی می‌کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: تمامی مراحل اخذ رای به صورت الکترونیکی و تنها مرحله پایانی رای دادن به صورت دستی انجام می‌شود.

وی افزود: در قانون انتخابات مجلس پنج مدرک هویتی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و گواهی‌نامه وجود داشت و رای دهندگان با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه اقدام به رای دادن می کردند، اما در قانون انتخابات ریاست جمهوری در ماده ۱۹ با اصلاحیه‌ای که انجام شده فقط ۲ مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی نیاز است و نیازی به مهر زدن در شناسنامه برای رأی‌دهندگان نیست.

عزیزاده گرجی تاکید کرد: باید اقداماتمان را بر اساس تحقق چهار راهبرد پیشنهادی مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کرد و تمامی اقداماتمان در جهت محقق شدن اهداف جمهوری اسلامی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف نظام جمهوری اسلامی، جلب اعتماد مردم و خلق حماسه‌های عظیم مردمی همچون دوره‌های گذشته است، افزود: دشمنان نظام از جمله اسرائیل به دنبال ناامن کردن فضای کشور و مایوس کردن مردم از باب حضور در پای صندوق‌های رای و به دنبال آن کمرنگ کردن انتخابات می‌باشند.

به گفته رییس ستاد انتخابات مازندران، انتخابات همواره در طول دوران، اثر خود را نه تنها در داخل کشور بلکه در بیرون از کشور و افکار عمومی عالم نیز گذاشته است.

در روز هشتم تیرماه رای گیری از مردم مازندران در سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای انجام می شود که از این تعداد هزار و ۴۵۹ شعبه شهری و هزار و ۷۶۹ شعبه روستایی، ‌۲ هزار و ۵۴۳ شعبه ثابت و ۶۸۵ شعبه سیار است.

نظر شما