شناسهٔ خبر: 34238143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی:

سازمان اوقاف به دنبال تحقق بیانیه گام انقلاب است

حجت الاسلام حسینی گفت: توجه به تقویت اقتصاد و اقتصاد مقاومتی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب رهیر معظم است که سازمان اوقاف در این زمینه اهتمام ویژه‌ای دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز(۳۰ تیر) در دیدار با فرماندهان حوزه های ۱۶ گانه بسیج خواهران تبریز و سرهنگ عباسی فرمانده سپاه غدیر تبریز اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ نوع نیت واقفان در مورد وقف اموال وجود دارد که اکثر آنها مربوط به مسائل قرآنی، آموزشی، کمک به نیازمندان و بیش از ۱۰ درصدشان هم مربوط به حضرت سید الشهدا(ع) و مراسمات عزاداری و نذورات ماه محرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: لازم است در راستای عمل به نیات واقفان همواره در خدمت قرآن و عترت باشیم و برای اشاعه فرهنگ اسلامی همه تلاشمان را بکنیم.

وی افزود: حوزه فرهنگ، آموزش و درمان و حتی بخش کشاورزی هم از دیگر نیازهای مورد توجه اوقاف است که با تعامل با تمام نهادها علی الخصوص با بسیج می تواند به ثمر بنشیند.

حسینی با اشاره به اهمیت بهره وری اقتصادی، دیگر رسالت اوقاف گفت: توجه به تقویت اقتصاد و اقتصاد مقاومتی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب رهیر معظم است که ما در این بخش می‌توانیم اقدامات ارزنده ای انجام بدهیم به طور مثال در بخش کشاورزی ۳۵۰ هکتار باغ موقوفه در اختیار اوقاف است که از بین رفته اند و هیچ کاربری ندارند که ما با تبدیل به احسن کردن آنها میتوانیم این زمینها را به درآمد زایی برسانیم و کمک حال نیازمندان و مشکلات اقتصادی و اشتغال جامعه باشیم.

وی با بیان این‌که نگاه مدیریت جدید به امور وقف نگاه فدک گونه است، افزود: با احیا و تولیت موقوفات تلاش خواهیم کرد درآمد و امکانات موقوفاتمان را با اجرای نیت وافقان به صاحبان اصلی آنان یعنی مردم و نیازمندان و جامعه بازگردانیم.

حجت الاسلام حسینی در پایان، رسیدن به اهداف اوقاف را در راستای مشارکت همگانی نهادهای مختلف دانست و گفت: یکی دیگر از امورات اداره اوقاف امامزادگان است که از لحاظ عمرانی، آموزشی و قرآنی نیازمند مشارکت هستیم که خواهران در این زمینه می توانند نقش موثری ایفا کنند و در مسائل فرهنگی امامزاده ها این اماکن مقدس را فعال کنند.

نظر شما