شناسهٔ خبر: 67274605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار فارس:

در سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد فرصت‌ها باید از مردم کمک گرفت

استاندار فارس گفت: در سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید از مردم استان کمک گرفت تا با مشارکت مردم شاهد جهش در تولید باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمدهادی ایمانیه در جلسه فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در استان فارس که در قرارگاه سرمایه‌گذاری و اقتصادی کوثر برگزار شد، با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین مشکل پیش روی بنگاه‌های اقتصادی، تأمین سرمایه و منابع مالی است، اظهار کرد: تأمین مالی پروژه‌ها آن هم به واسطه شرکت‌های بورسی که شفافیت عملکرد دارند می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تأمین مالی برای توسعه بنگاه‌های اقتصادی، افزود: صنایع و کارخانجاتی که فعال هستند اما به هر دلیل کمتر از ظرفیت اصلی خود تولید می‌کنند یا صنایعی که راکد شده‌اند را از راه‌های مختلف از جمله مشارکت و تهاتر و خرید و سایر راه‌ها می‌توان توسعه داد و احیا کرد. چرا که زیرساخت‌ها تماماً در این بنگاه‌های اقتصادی فراهم است و هزینه قابل توجه کمتری نسبت به احداث یک صنعت جدید را در پی دارد پس منطق حکم می‌کند احیا واحدهای راکد و توسعه صنایع فعال کمتر از ظرفیت اصلی، اولویت اول سرمایه گذاری‌ها باشد.

استاندار فارس بر ضرورت تولید محصولات مورد نیاز خانوار به ویژه ملزومات خانه و کم مصرف اشاره و تاکید کرد: تأمین انرژی همواره دغدغه سرمایه گذاران بوده است در حالی که با توسعه شهرها و گسترش صنایع نیاز به تأمین انرژی چند برابر خواهد شد. لذا باید برنامه‌ریزی ها به نحوی انجام شود تا تولیدات با تمرکز بر کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری باشد.

ایمانیه در ادامه زمینه‌های گردشگری فارس را بی‌نظیر و بی‌بدیل دانست و از ظرفیت‌های این حوزه برای سرمایه‌گذاری نیز سخن گفت و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌ها در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قابلیت اجرا دارد که طبق برنامه‌ریزی عملیاتی می‌توان از آن در جهت رشد و توسعه استان و همچنین ایجاد اشتغال بهره کافی برد.

وی ضمن اینکه خواستار تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ مستقر در استان فارس شد، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری، ادامه داد: همواره مشارکت مردم با بخش دولتی مؤثر واقع شده است. لذا در سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید از مردم استان کمک گرفت تا با مشارکت مردم شاهد جهش در تولید باشیم.

نظر شما