شناسهٔ خبر: 34218543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی حرفه ‌ای آذربایجان شرقی خبرداد؛

آموزش هاي مجازي در سازمان فني و حرفه اي و حرفه فراهم شده است /شعار سال جاري ما برنامه ريزي تعاملي و حکمراني است

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آریا-مدیرکل آموزش فنی حرفه ‌ای آذربایجان شرقی گفت؛ خوشبختانه مسیر آموزش های مجازی در سازمان فنی و حرفه ای و حرفه فراهم شده و امروزه اکثر کشورها نیز به سمت آموزش های مجازی و تکنولوژیک پیش می روند.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز،یعقوب نماینده درمصاحبه با خبرنگاران افزود؛بر این اساس این مرکز نیز توانسه است 50 پکیچ محتوای آموزشی را جهت علاقمندان در اینترنت و دسترس عموم قرار دهد.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ‌ای آذربایجان شرقی تصریح کرد:تجربه ثابت کرده است که کشوری همچون آلمان پیشرفت خود را در حوزه صنعت و مهارت مدیون آموزش است و خیلی هم نیاز به مدارک عالی و دانشگاهی نیست و اینک در کشورما نیز ثابت شده است که برای خیلی از مهارت دیگر نیاز به مدارک دانشگاهی نیست و حتی با مدرک دیپلم نیز می توان برای با رائه آموزش های مهارتی ی شغل مناسب ایجا نمود.

وی که به مناسبت آغاز هفته ملی مهارت سخن می گفت ؛تصریح نمود:خوشبختانه طی سال 97 بالغ بر 120 درصد از تعهداتمان در این حوزه عمل شده و بالغ بر سه هزار و 200 نفر نیروی کار ارزان با اجرای این طرح تربیت گردید اما همچنان لازم است تا از تمام ظرفیت استان در اجرای طرح های این مراکز بیشترین استفاده را نمود.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه این سازمان متولی آموزش ‌های غیر رسمی کوتاه مدت مبتنی بر شغل است، متذکر شد: تغییر و تحول در دنیا با سرعت هرچه تمام در حال سپری است و اگر ما به بحث کارآفرینی و اشتغال و مهارت توجه نکنیم از این قطار جا خواهیم ماند و نباید فراموش کنیم که در حال حاضر مغزهای بزرگ هستند که باید در کنار دست های بزرگ تحولات عمیق و کارساز را رقم می زنند

وی در نقش آموزش مهارت در سطح مدارس راهنمایی و غیره نیز یاد آور شد؛ این آموزش‌ ها در قالب آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای و طرح ایران مهارت به دانش آموزان ارائه می ‌شود، طبق طرح ایران مهارت، تمامی دانش آموزان دوره اول دبیرستان باید با کسب گواهینامه و تسلط داشتن به یک مهارت وارد دوره دوم دبیرستان شوند، این طرح از سال گذشته در حال اجرا بوده و دانش آموزان به این منظور یک دوره 60 ساعته را طی می‌ کنند.

نماینده خاطر نشان گردید: شعار سال جاری سازمان را برنامه ریزی تعاملی و حکمرانی است و برنامه ریزی های این اداره کل متناسب با هر شهر، روستا و محله محورخواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به استعدادهای محلی هر شهر و روستا و محله می توانیم آموزش های لازم در زمینه های متعدد را ارائه دهیم و درتمام شهرستان های آذربایجان شرقی به جز دو شهرستان خداآفرین و چاراویماق، مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در حال ارایه خدمات هستند .

این مقام مسئول درسازمان فنی و حرفه ای استان یاد آور شد:این اداره کل 550 شغل مهارت آموزش می دهدو بیش از 500 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیز در استان فعال هستند که به ارایه آموزش و مهارت می پردازند.
نماینده تعداد مراکز فنی و حرفه ‌ای دولتی در سطح استان را 23 مورد ‌خواند و گفت: به جز شهرستان ‌های چاراویماق و خدا آفرین در تمامی شهرستان‌ ها مرکز آموزش فنی و حرفه ‌ای دولتی وجود دارد و تعداد آموزشگاه‌ های فنی و حرفه ‌ای خصوصی نیز بیش از 500 مورد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای "طرح تکاپو" توسط اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان اظهار کرد: این طرح توسط وزارت کار مطرح شده و به توسعه کسب و کارهای پر رونق استان اشاره دارد. با اجرای این طرح، تلاش‌ها برای وارد کردن فناوری به عرصه‌هایی مانند تولید کفش، بافت فرش، حوزه حمل و نقل، بسته ‌بندی محصولات و دیگر حوزه ‌ها است.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگارخبرگزاری آریا گفت:آذربایجان شرقی تنها استانی هست که در7 مرکز آن به صورت اختصاصی در بخش انرژی خورشیدی ؛ نانو، و هوشمندسازی، آموزش و مهارت لازم ارایه می کند. ایازی خبرنگار آریا





نظر شما