شناسهٔ خبر: 34175729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پوستر جشنواره سراسری تئاتر رضوی رونمایی شد

پوستر چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب تئاتر و رسانه در تبریز رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، پوستر چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی با حضور جمعی از اصحاب هنر و رسانه در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی رونمایی شد. این پوستر توسط فرشید اَمَن‌االهی طراحی شده است.

بنابر این گزارش، چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی از ٦ تا ٩ مرداد ماه به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد که در آن، ١٥ نمایش‌ از استان‌های مختلف به روی صحنه می‌روند.

ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ تماشای تئاتر، نگاه به پرستوهای رضوی (جانباختگان قطار تبریز - مشهد) و سیره امام رضا در شعر شهدا؛ از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

«علی محرمی» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره رضوی برای هفدهمین دوره برگزار می‌شود که این جشنواره چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی است و تبریز میزبانی آن را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: یکی از خلاقیت‌های این جشنواره با پیشنهاد فعالین عرصه تئاتر استان در قالب طرح پیشگامان تئاتر رضوی بود که همزمان با میلاد امام رضا(ع) اولین اجرای تئاتر خیابانی در پارک ائل گلی تبریز اجرا شد.

محرمی افزود: امسال شکل و شیوه برگزاری جشنواره استانی متفاوت خواهد بود و استان به ٥ منطقه تقسیم‌بندی شده که این موضوع مطالبه هنرمندان شهرستانی تئاتر بود. این جشنواره به صورتی خواهد بود که آثار برگزیده جشنواره مناطق ٥ گانه استان به جشنواره تئاتر استانی معرفی خواهد شد. این جشنواره بعد از ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود.

محرمی با اشاره به برگزاری چند جشنواره دیگر تا آغاز جشنواره استانی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین آن‌ها جشنواره تئاتر ترکی خواهد بود و با میزبانی یکی از استان‌های آذربایجان غربی یا شرقی، زنجان و یا اردبیل برگزار خواهد شد.

نظر شما