شناسهٔ خبر: 34254823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی:

حسینیه بقعه شاه حسین ولی به زودی افتتاح می‌شود

حجت الاسلام حسینی گفت: حسینیه بقعه شاه حسین ولی تبریز در مساحتی بالغ بر ۴۰۰ متر مربع در دست ساخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز(۳۱ تیر) در دیدار با اعضای جامعه قرآنی استان با بیان این مطلب گفت: لازمه ترویج فرهنگ قرآنی به ویژه وقف قرآنی فراهم کردن زیر ساخت‌ها و همکاری نهادهای قرآنی و فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی افزود: امروزه با نهادها و تشکل‌های پراکنده قرآنی در سطح شهر مواجه هستیم که در صورت تجمیع آنها می‌توان با تمرکز و وحدت رویه به ترویج و تبلیغ فرهنگی قرآنی پرداخت.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: به همین منظور ایجاد دانشکده قرآنی و یا مؤسسه متمرکز قرآنی به همت اوقاف را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: ما همواره با تمام قوا در خدمت قرآن هستیم و برگزاری برنامه های قرآنی مناسب از دغدغه های اصلی است تا بتوانیم نیت واقفان را در این زمینه سوق دهیم.

مدیرکل جدید اوقاف آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌ امامزادگان برای برگزاری محافل و مجالس قرآنی گفت: امروز فضای مناسب قرآنی در امامزاده های استان فراهم شده است، چنانکه حسینیه ای در امامزاده سیدجمال در مرکز شهر تبریز ساخته شده و به زودی تبدیل به محلی برای کلاس‌ها و محافل قرآنی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی افزود: حسینیه بقعه شاه حسین ولی تبریز در مساحتی بالغ بر ۴۰۰ متر مربع در دست ساخت است که این مکان هم محلی مناسب برای ترویج مسائل قرآنی است.

نظر شما