شناسهٔ خبر: 33930050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایجاد شهرک صنعتی گوانگ‎ژو در گرگان

قائم مقام شهرداری گوانگ‌ژو گفت: ما شهرک صنعتی گوانگ‌ژو را در گرگان راه‌اندازی خواهیم کرد، البته این پیشنهاد ما بود و از اینکه با استقبال گلستانی ها مواجه شدیم حتما این موضوع را پیگیری می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، گائو یایو بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: تقریبا دو روز است که در گرگان هستیم و با استاندار گلستان و شهردار گرگان جلسات مختلفی داشتیم و در حوزه‎های صنعتی، کشاورزی، ورزشی و گردشگری و ... به تبادل نظر پرداختیم.

وی افزود: مسائل مطرح‌شده در این نشست‌ها همان خواسته ذهنی ما بود و خوشبختانه  در زمینه همکاری‌های دو طرف هم‌عقیده بودیم و امیدوارم بتوانیم آن‌ها را اجرایی کنیم و البته با توجه به نشست‌های این دو روز که در گرگان انجام شد اطمینان دارم تمام همکاری‌های ما با گرگان موفقیت‌آمیز خواهد بود.

قائم مقام شهرداری گوانگ ژو بیان کرد: باور دارم جلسات برگزارشده در گرگان پربار بود و ما را با استان گلستان و شهر گرگان آشنا کرد و موجب شد بدانیم که گام بعدی ما در مذاکرات چه خواهد بود.

یایو اضافه کرد: خوشبختانه شهردار گرگان ما را با نیازهای گرگان آشنا کردند و ما نیز سعی خواهیم کرد با همکاری یکدیگر نیازهای موجود را برطرف کنیم و تبادل دانش و تجربه داشته باشیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم ارتباط گرگان و گوانگ ژو بیشتر شود و ارتباط گرگان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، تجاری و صنعتی و ... با گوانگ ژو توسعه یابد.

قائم مقام شهرداری گوانگ ژو تصریح کرد: برخی از جاذبه‌های طبیعی گرگان بسیار بکر و موردعلاقه چینی‌ها خواهد بود و بنده فکر می‌کنم رابطه گرگان و گوانگ ژو از زمان فعلی بیشتر خواهد شد چراکه وجه اشتراک بسیاری با یکدیگر داریم و هر دو شهر گرگان و گوانگ ژو علاوه بر تاریخچه طولانی در آب‌وهوا، رود، جنگل، کوه و ... با یکدیگر نقاط مشترکی دارند.

یایو متذکر شد: ما شهرک صنعتی گوانگ ژو را در گرگان راه‌اندازی خواهیم کرد، البته این پیشنهاد ما بود و از اینکه با استقبال گلستانی‌ها مواجه شدم بعد از بازگشت به گوانگ ژو در اولین فرصت با شهردار مطرح خواهم کرد و حتماً این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی بیان کرد: یکی از برجستگی‌های گرگان نسبت به سایر شهرهایی که با آن خواهرخواندگی داریم آن است که فرصت‌های ما در گرگان بیشتر بود و معتقدیم انتخاب ما در اسرع وقت به نتیجه می‌رسد و خوشحالی دو طرف را به دنبال خواهد داشت.

قائم مقام شهرداری گوانگ ژو متذکر شد: ما در گوانگ ژو به‌عنوان سومین شهر بزرگ کشور چین و با در نظر گرفتن سخن رئیس‌جمهور چین مبنی بر احیای جاده ابریشم سعی می‌کنیم ارتباط خود را با ایران به‌عنوان مهم‌ترین کشور در این مسیر حفظ کنیم.

انتهای پیام/83018/

نظر شما