شناسهٔ خبر: 33932531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گوانگ‎ژو آماده انتقال دانش بخش صنعت و کشاورزی به گرگان است

قائم مقام شهرداری گوانگ‎ژو گفت: انعقاد تفاهم‎نامه بین شهرداری گرگان و گوانگ‎ژو فرصت خوبی است که ایران در زمینه کشاورزی و صنعتی با چین ارتباط بیشتری بگیرد و گرگان از دانش گوانگ‎ژو در بخش صنعت و کشاورزی استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، گائو یایو عصر امروز در نشست مشترک با مدیران اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: چین  در حوزه صنعتی بسیار پیشرفته است و در سال گذشته شهر گوانگ‎ژو در حوزه صنعتی در مقایسه با سال قبل خود افزایش درآمد چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: صنعت در کل دنیا 41 نوع دارد و 36 نوع آن در گوانگ‎ژو است و ما پیشرفت بسیار خوبی در این صنعت‎ها داشتیم و تمایل داریم که بدانیم نیاز ایران به کدام صنایع بیشتر است تا در همان حوزه‎ها همکاری‎ها را گسترش دهیم.

قائم مقام شهرداری گوانگ‎ژو تأکید کرد: ما مایل هستیم از نیازهای ایران از لحاظ صنعتی آگاه شویم و سپس در آن حوزه‎ها کار سرمایه‎گذاری را در ایران آغاز کنیم.

یایو با بیان اینکه چین در زمینه تکنولوژی و کشاورزی از ابزاری استفاده می‎کند که در دنیا خاص است و ما آمادگی داریم آنها را به ایران منتقل کنیم، اذعان کرد: گوانگ‎ژو از لحاظ کشاورزی و صنعتی سرآمد است و ما در این زمینه‎ها می‎توانم کمک‎کار گرگان و ایران باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تصور می‎کنیم در زمینه صنعتی و کشاورزی بتوانیم همکاری خوبی با ایران داشته باشیم و به طور قطع با شکل‎گیری ارتباط بازار صنعت و کشاورزی در ایران رونق بیشتری می‎گیرد.

قائم مقام شهرداری گوانگ‎ژو در پایان ابراز کرد: ما در جریان هستیم که ایران ارتباط بسیار زیادی با کشورهای اروپایی و آمریکایی ندارد و به طور قطع این تفاهم‎نامه بین شهرداری گرگان و گوانگ‎ژو فرصت خوبی است که ایران در زمینه کشاورزی و صنعتی با چین ارتباط بیشتری بگیرد و از تجربیات گوانگ‎ژو در زمینه صنعت و کشاورزی استفاده کند.

انتهای پیام/83018/ر

نظر شما