شناسهٔ خبر: 33933110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرگان و گوانگ‌ژو در زمینه گردشگری همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند

قائم مقام شهردار گوانگ‌ژو گفت: گرگان و گوانگ‌ژو دو شهر تاریخی هستند که ظرفیت‌های زیادی برای توسعه فعالیت‌ها به ویژه در بخش گردشگری دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، گائو یایو عصر امروز در نشست خبری با بیان اینکه مذاکرات و گفت‌وگوها با مدیران شهری گرگان و برخی از مسئولان گلستانی موفقیت‌آمیز بود، اظهارداشت: ما در این جلسه‌ها و بازدیدهایی که در دو روز گذشته از گرگان داشتیم، نیازهای این شهر را شناسایی کردیم و الان می‌توانیم گام‌های بعدی را برای افزایش همکاری‌ها برداریم.

وی افزود: گرگان و گوانگ‌ژو دو شهر تاریخی هستند که ظرفیت‌های زیادی برای توسعه فعالیت‌ها به ویژه در بخش گردشگری دارند.

قائم مقام شهردار گوانگ‌ژو بیان داشت: علاوه بر تاریخ طولانی، شرایط آب و هوایی و جاذبه‌های طبیعی از جمله کوه، جنگل، دریا و غیره نیز جزو اشتراکات بین دو شهر است. برای همین انتظار داریم همکاری‌های آینده دو طرف افزایش پیدا کند.

وی درباره ایجاد شهرک صنعتی ویژه گوانگ‌ژو در گرگان گفت: این پیشنهاد را در جلسه امروز مطرح کردم که بسیار مورداستقبال مدیران و مسئولان اقتصادی استان گلستان قرار گرفت. این مسئله را پس از بازگشت به چین به طور ویژه پیگیری خواهم کرد و نتیجه آن را خیلی زود به اطلاع مسئولان استان گلستان و شهر گرگان خواهم رساند.

یایو درباره ظرفیت‌های گرگان نیز خاطرنشان کرد: گوانگ‌ژو با 74 شهر دنیا پیوند خواهرخواندگی دارد اما ویژگی‌ها و مزیت‌های شهر گرگان مواردی بود که در دیگر شهرها شاهد آن نبودیم. برای همین ما به سرانجام این تفاهم نامه‌ها و همکاری‌های مشترک امیدوار هستیم.

انتهای پیام/ن

نظر شما