شناسهٔ خبر: 33921954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می‎دهد:

گام روبه‎جلو برای ارتقاء روابط بین گرگان و گوانگ‎ژو

مسئولان شهرداری گرگان و گوانگ‌ژو برای برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و حضور در نمایشگاه، جشنواره و همایش‌هاو ... به تفاهم‌ رسیدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان- گرگان: نشست شهردارای‌های گرگان و گوانگ‌ژو در راستای توسعه همکاری مشترک امروز (یکشنبه ۱۶ تیر) در گرگان برگزار شد.

 

انعقاد پیمان خواهرخواندگی در سال گذشته از موضوعاتی بود که در گردهمایی شهرداران جهان که در شهر گوانگ‎ژو برگزار شد این تفاهم‎نامه مطرح شد و تقریبا پس از گذشته ۶ ماه هئیتی متشکل از قائم مقام شهردار گوانگ، بازرس تلویزیون و رادیو گوانگ‎ژو، معاون بازرس خارجی گوانگ‎ژو، معاون بازرس تبلیغاتی گوانگ‎ژو، معاون آموزش و پرورش گوانگ‎ژو، مسئول دفتر امور خارجه گوانگ‎ژو وارد استان گلستان شدند.

 

«عبدالرضا دادبود»، شهردار گرگان در این جلسه اظهار کرد: در بخش‌های مختلف موضوع تفاهم‌همکاری بین دو شهر مطرح شده است.

 

شهردار گرگان ادامه داد: با توجه به شرایطی که گوانگ‌ژو دارد امیدواریم امروز بتوانیم به مسائل اجرایی دست پیدا کنیم که پس از این جلسه پیگیری برای اجرای آن این موضوعات را دنبال کنیم.

 

«حمیدرضا آقا‌ملایی» در این جلسه به اهمیت صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در قالب این نشست بتوانیم شاهد افزایش میزان گردشگر بین گرگان و گوانگ‌ژو باشیم.

 

وی تصریح کرد: آمادگی استقبال از نخستین تور گردشگری از گوانگ‌ژو به گرگان هستیم و امید داریم تبادل مباحث در خصوص ظرفیت‌های گردشگری بین تورگردانان انجام شود تا با شناخت بیشتری نسبت به برگزاری تورهای گردشگری اقدام شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان یادآور شد: برگزاری جلسات مشترک به منظور تبادل اطلاعات از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند به ظرفیت گردشگری کمک کند.

 

«ناصر گرزین» نیز در این جلسه بیان کرد: گرگان شهر ویژه با جاذبه‌های مختلف است و اقلیم‌های مختلفی در گرگان وجود دارد و یک اکوتوریسم واقعی است.

 

وی تصریح کرد: امید داریم با همکاری دو جانبه بین گرگان و گوانگ‌ژو بتوانیم از ظرفیت‌های دو شهر بهره بگیریم.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم اگر می‌خواهیم به توسعه همه‌جانبه برسیم باید تنوع فرهنگی توجه کنیم.

 

گرزین پیشنهاد توسعه همکاری‌های ورزشی را ارائه کرد و گفت: برگزاری اردوی آمادگی تیم بسکتبال گرگان در گوانگ‌ژو را می‌توانیم در آینده دنبال کرد.

 

«فائزه عبدالهی» نیز در این جلسه گفت: زنان در جامعه شهری نقش اساسی دارند و در سازمان‌های مردم نهاد شهری از بانوان بهره می‌گیریم.

 

«ابراهیم جرجانی» نیز در این جلسه بهره‌گیری از تجربیات شهرداری گوانگ‌ژو تاکید کرد و گفت: فعالیت بخش خصوصی در پروژه‌های شهری می تواند حائز اهمیت باشد.

 

وی تصریح کرد: روز ۵ آذر روز ملی گرگان است که می‌تواند در این روز برنامه‌هایی را در شهر گوانگ‌ژو در نظر گرفت و در شهر گرگان نیز روز شهر گوانگ‌ژو جشن گرفته شود.

 

«علی اصغر یوسفی»، رئیس شورای شهر گرگان به تقویت و توسعه همکاری بنی دو شهر گوانگ‌ژو  و گرگان اشاره کرد و افزود: عزم ما برای سرمایه‌گذاری بین دو شهر گرگان و گوانگ‌ژو جدی است‌.

 

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی گرگان یکی از اتاق‌های بازرگانی فعال کشور است که می‌تواند موضوعات سرمایه‌گذاری به شکل مستقیم را در بین گرگان و گوانگ‌ژو دنبال کند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: در طول این دو روز برنامه‌های که انجام شده تاثیرات مثبتی داشته و باعث شد که متوجه شویم که گرگان چه ظرفیتی دارد.

 

«گائو یایو»، قائم مقام شهردار گوانگ‎ژو نیز در این جلسه اظهار کرد: موضوعاتی که تمام اعضای شورای شهر عنوان کردند در خصوص همکاری آینده گرگان و گوانگ‌ژو با دیدگاه‌های ما نزدیک است.

 

وی به مسئله ورزشی اشاره کرد و گفت: برای مسابقه دوستانه به شهردار گوانگ‎ژو اطلاع خواهیم داد و قطعا وی فردی را برای این مسئله و برگزاری مسابقات دوستانه بین دو شهر معرفی کند.

 

قائم مقام شهردار گوانگ‎ژو بیان کرد: مسئله اعزام ورزشکاران که از گرگان به گوانگ‌ژو و یا از گوانگ‌ژو به ایران بیایند باید از جهات مختلف سنجیده می شود.

 

یایو افزود: ورزش‌هایی که شهر گوانگ‌ژو در آن مطرح است وزن برداری، شنا و فوتبال است و در بسکتبال زیاد توانایی نداریم و می‎توانیم از ظرفیت گرگان استفاده کنیم.

 

وی به آموزش تاکید کرد و گفت: در بهترین دانشگاه گوانگ‌ژو بهترین دوره های آموزشی را برای شهرداری در نظر می‌گیرند و افرادی که در این دانشگاه آموزش می‌بینند افرادی با رده های بالا هستند و مدت دوره آموزشی به مدت یک هفته است که از گرگان برای حضور در این دوره دعوت می کنیم.

 

قائم مقام شهردار گوانگ‎ژو متذکر شد: هر ساله افرادی را داریم که از بخش‌های مختلف در این دوره های آموزشی شرکت می‌کنند و این دوره آموزشی در ماه دسامبر برگزار می‌شود.

 

یایو به بورسیه یک ساله برای دانش‌آموزان گرگانی در چین اشاره کرد و گفت: رشته‌ای که افراد در این مدت می‌خوانند رشته زبات چینی است و برای این است که در آینده ارتباطات ما از طریق این افراد بیشتر و بیشتر شود.

 

وی همچنین برای حضور مسئولان و گردشگران گرگانی در برخی از نمایشگاه‎ها و برنامه‎ها در کشور چین و شهر گوانگ‎ژو اعلام آمادگی کرد و یادآور شد: برنامه‎های خوبی مثل برگزاری جشن خواهر خواندگی با حضور 74 شهر دنیا و  همایش راه ابریشم دریایی در گوانگژو برگزار می‎شود که از گرگان برای حضور در این برنامه‎ها دعوت می‎کنیم.

 

 

نظر شما