شناسهٔ خبر: 33906913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

قائم مقام شهرداری گوانگ‎ژو:

ارتباط و توسعه روابط بین دو شهر گرگان و گوانگ‌ژو به ‌آمریکا ربطی ندارد

گائو یایو گفت: گرچه کشور آمریکا روابط بین ایران را کنترل می‎کند ولی ما با این اقدام و توسعه روابط بین دو شهر گرگان و گوانگ‌ژو به آمریکا می‎گوییم که به شما ربطی ندارد و در تلاش خواهیم بود که در آینده این ارتباط را حفظ کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان،«گائو یایو» عصر امروز(شنبه 15 تیر) در نشست با هیئت‎هایی از کشور چین و شهر گوانگ‎ژو اظهار کرد: از توضیح کامل و استقبال گرمی که داشتید تشکر می‎کنم، از زمانی که از هواپیما در مقصد گرگان پیاده شدیم با خون‎گرمی گرگانی‎ها روبه‎رو شدیم.

 

قائم مقام شهرداری گوانگ‎ژو ادامه داد: این استقبال باعث دلگرمی بیشتر می‎شود که در آینده رابطه بیشتری با استان گلستان داشته باشیم و در آینده دو شهر خواهرخوانده یکدیگر باشند.

 

گائو یایو گفت: در سال گذشته از شهر گرگان در اجلاس جهانی شهرداران حضور یافتند که صحبت‎هایی با شهردار گوانگژو انجام شد و این مهم منجر شد که به شهر گرگان بیاییم و بتوانیم این ملاقات را همیشگی کنیم.

 

قائم مقام شهرداریگوانگ‎ژو افزود: 6 ماه از انعقاد این قرارداد گذشته و احساس می‎کنیم که می‎توانیم دو شهر انعقاد تفاهم‎همکاری بیشتری داشته باشیم و برای حفظ این ارتباط احساس می‎کنیم که نیاز است روادید بین دو شهر بیشتر شود.

 

گائو یایو گفت: تصمیم گرفته شده که در این مدت 6 ماه هئیتی را تشکیل دهیم و به گرگان سفر کینم.

 

وی افزود: گرچه کشور آمریکا روابط بین ایران را کنترل می‎کند ولی ما با این اقدام و توسعه روابط بین دو دو شهر گرگان و گوانگ‌ژو  به آمریکا می‎گوییم که به شما ربطی ندارد و در تلاش خواهیم بود که در آینده این ارتباط را حفظ کنیم و برای ما فرقی ندارد هر اتفاقی که می‎خواهد بیفتد.

 

قائم مقام شهرداری گوانگ‎ژو با بیان اینکه بندر گوانگژو دومین بندر بزرگ در کشور چین به‎شمار می‎رود، افزود: سال گذشته  22 میلیون تی.‎ای.یو کانتینر از طریق بندر گوانگ‌ژو صادر شده است و می‎توانیم به موضوع انتقال کالا از آکتائو با خط ریلی به گلستان فکر کنیم.

 

نظر شما