شناسهٔ خبر: 67659641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل امور روستایی استانداری تهران:

شوراهای استان تهران با اختیارات قانونی قوانین روستا را اصلاح کنند

ملارد- مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران گفت: شوراهای استان تهران با ارائه طرح و از طریق شورای عالی استان ها، ضمن استفاده از اختیارات قانونی، قوانین حوزه روستایی را اصلاح کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب موسوی صبح یکشنبه در نشست آموزشی شوراها و دهیاران روستاهای شهرستان ملارد که با حضور فرماندار این شهرستان و بخشدار صفادشت در محل سالن اجتماعات شورای شهر صفادشت برگزار شد، ضمن تسلیت و تعزیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، از اراده ملت در خلق مشارکت و حماسه انتخابات و از عوامل برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تشکر و برای رئیس جمهور منتخب آرزوی موفقیت کرد.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران شوراها را نماد مردم سالاری دینی برشمرد و تأکید کرد: شوراهای استان تهران با ارائه طرح و از طریق شورای عالی استان‌ها، ضمن استفاده از اختیارات قانونی، به اصلاح قوانین در حوزه روستایی بپردازند.

موسوی روستاها را خاستگاه تولید و امنیت غذایی کشور عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی حوزه روستا، تولی گری موازی در مدیریت روستایی است.

وی بیان کرد: با توجه به ابلاغ برنامه هفتم، انتظار می‌رفت به تولی گری موازی در مدیریت روستایی توجه شود و شوراها باید از دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم پیگیر بازنگری و رفع ایرادهای ذکر شده در قوانین و مقررات باشند.

مدیر کل امور روستایی استانداری تهران اظهار کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که شوراها و دهیاران کشور باید از مجلس مطالبه کنند تصویب قانون دهیاری‌های خودکفا با رویکرد حل مسائل تولید در روستاها می‌باشد که در ادامه سرفصل‌های آموزشی برنامه ریزی شده در حوزه وظایف شوراها و دهیاران توسط معاونین اداره کل تبیین و به سوالات مطروحه پاسخ داده می‌شود.

بر اساس این گزارش در پایان این نشست با اهدا لوح به مناسبت گرامیداشت روز دهیاری، از دهیاران بخش تقدیر به عمل آمد.

نظر شما