شناسهٔ خبر: 67659851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر کل امور روستایی استانداری تهران: مدیر کل امور روستایی استانداری تهران:

شورا‌های استان تهران با اختیارات قانونی قوانین روستایی را اصلاح کنند شورا‌های استان تهران با اختیارات قانونی قوانین روستایی را اصلاح کنند

مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری تهران گفت: شورا‌های استان تهران با ارائه طرح و از طریق شورای عالی استان ها، ضمن استفاده از اختیارات قانونی، قوانین حوزه روستایی را اصلاح کنند.

صاحب‌خبر -

 حبیب موسوی مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری تهران شورا‌ها را نماد مردم سالاری دینی برشمرد و تأکید کرد: شورا‌های استان تهران با ارائه طرح و از طریق شورای عالی استان ها، ضمن استفاده از اختیارات قانونی، قوانین حوزه روستایی را اصلاح کنند.

موسوی روستا‌ها را خاستگاه تولید و امنیت غذایی کشور عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی حوزه روستا، تولی گری موازی در مدیریت روستایی است.

وی بیان کرد: با توجه به ابلاغ برنامه هفتم، انتظار می‌رفت به تولی گری موازی در مدیریت روستایی توجه شود و شورا‌ها باید از دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم پیگیر بازنگری و رفع ایراد‌های ذکر شده در قوانین و مقررات باشند.

مدیر کل امور روستایی استانداری تهران اظهار کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که شورا‌ها و دهیاران کشور باید از مجلس مطالبه کنند تصویب قانون دهیاری‌های خودکفا با رویکرد حل مسائل تولید در روستا‌ها می‌باشد که در ادامه سرفصل‌های آموزشی برنامه ریزی شده در حوزه وظایف شورا‌ها و دهیاران توسط معاونین اداره کل تبیین و به سوالات مطروحه پاسخ داده می‌شود.

بر اساس این گزارش در پایان این نشست با اهدا لوح به مناسبت گرامیداشت روز دهیاری، از دهیاران بخش تقدیر به عمل آمد.

 

نظر شما