شناسهٔ خبر: 33907676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور معاون شهردار گوانگ ژو؛

راه های همکاری گوانگ ژو و گرگان بررسی شد

گرگان- در دیدار قائم مقام شهرداری گوانگ ژو و هیئت همراه با استاندار گلستان و شهردار گرگان راه های همکاری گوانگ ژو چین با گرگان و گلستان بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شنبه قائم مقام شهرداری گوانگ ژو به همراه هیئت چینی وارد گلستان شد و با استاندار گلستان و شهردار گرگان و جمعی از مسئولان دیدار کرد.

قائم مقام شهرداری گوانگ ژو در این دیدار اظهار کرد: آمدن ما به گلستان و گرگان پیرو ملاقاتی بود که دسامبر سال گذشته در گوانگ ژو اتفاق افتاد که در آن ملاقات با شهردار گرگان تفاهم نامه ای امضا و ما برای حفظ ارتباط به گرگان آمدیم.

گائو یایو با بیان اینکه در این سفر راه های همکاری بررسی خواهد شد، افزود: گوانگ ژو سومین شهر بزرگ چین محسوب می شود و ۲۲۰۰ سال قدمت دارد و در زمینه های اقتصادی، بندر، صنعتی، کشاورزی و غیره پیشرفته های قابل ملاحظه ای دارد و ما می توانیم در این زمینه ها با ایران همکاری داشته باشیم.

استاندار گلستان هم در این دیدار گفت: گرگان و گلستان این ظرفیت دارد که در زمینه های اقتصادی، ورزشی و گردشگری و دریایی همکاری های مشترکی را با کوانگ ژو داشته باشد.

هادی حق شناس افزود: اگر این ارتباط برقرار شود می توان برای توسعه استان از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما آمادگی این را داریم که هیئت های اقتصادی هم به گرگان و گلستان بیایند و به دلیل اینکه دولت هفته گذشته ویزا را برای چین لغو کرده، این زمان بهترین فرصت برای جذب گردشگر و سرمایه گذار چینی است.

در ادامه شهردار گرگان هم گفت: در شهر گوانگ ژو در زمینه مسائل شهری مانند حمل و نقل پاک، نورپردازی، ساخت ساختمان های بلند، سرمایه گذاری در بخش گردشگری اتفاقات خوبی افتاده است.

عبدالرضا دادبود افزود: وجه مشترک خوبی با این شهر داریم یکی قدمت شهر و دیگری بخش ورزشی (بسکتبال) است و می توانیم در این زمینه ها و زمینه های مختلف فرهنگی ارتباطات خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: بازدید از شهر و بافت تاریخی، نشست با مدیران کل و نشست تخصصی در زمینه مدیریت شهری از جمله برنامه های این سفر دو روزه خواهد بود.

نظر شما