شناسهٔ خبر: 3069929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي : جمع آوري اسناد و نسخ خطي ايران و اسلام خارج از کشور

صاحب‌خبر - تبریز/ واحد مرکزی خبر/ فرهنگی

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور ایران گفت: اسناد و نسخ خطی مرتبط با ایران و اسلام ، در خارج از کشور جمع آوری می شود.
صالحی امیری در جمع خبرنگاران در تبریز افزود : تفاهنامه ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امضا شده که بر اساس آن رایزنان فرهنگی به عنوان نمایندگان سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران در خارج از کشور وظیفه جمع آوری اسناد و نسخ خطی در ارتباط با ایران و اسلام را بر عهده دارند .
وی همچنین با اشاره به اینکه دانشنامه فرهنگ کشور در دست تدوین است افزود : استاد خرم شاهی،فانی و خسروی مجری این طرح هستند که برای تدوین آن 20 گروه مرجع مشخص شده تا با مشارکت یکصد نفر از صاحب نظران فرهنگ کشور این دانشنامه تکمیل شود .
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور همچنین پیشنهاد تدوین دانشنامه آذربایجان را به استاندار و اصحاب فرهنگ استان ارایه کرد و گفت : با تدوین این دانشنامه تاریخ و فرهنگ منطقه دچار تحریف نمی شود و بستر مطالعه برای پژوهشگران در هر نقطه از جهان در خصوص فرهنگ،تاریخ و تمدن این خطه فراهم می شود .
صالحی امیری همچنین از دیجیتالی شدن هفتصد وسی وسه آلبوم بزرگ اسناد سلطنتی دوره قاجار خبر داد و افزود : این اسناد برای مطالعه به زودی در دسترس پژوهشگران و مردم قرار خواهد گرفت .
0002

نظر شما