شناسهٔ خبر: 67663861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

عملیات غافلگیرانه برای دستگیری متهم به قتل 18 ساله عملیات غافلگیرانه برای دستگیری متهم به قتل 18 ساله

جوان 18 ساله‌ای که با ضربه چاقو جوان20ساله‌ای را در پارک رازی مشهد به قتل رسانده بود با رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان در تهران شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. به گزارش روزنامه خراسان،ساعت19:47شانزدهم خرداد،دو جوان 18و20ساله به دلیل نامعلومی درون پارک رازی مشهد با یکدیگر درگیر شدند اما این

صاحب‌خبر -

جوان 18 ساله‌ای که با ضربه چاقو جوان20ساله‌ای را در پارک رازی مشهد به قتل رسانده بود با رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان در تهران شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

به گزارش روزنامه خراسان،ساعت19:47شانزدهم خرداد،دو جوان 18و20ساله به دلیل نامعلومی درون پارک رازی مشهد با یکدیگر درگیر شدند اما این خشم آنی به تیغه چاقو گره خورد و ناگهان «امیر-ع»به سوی جوان 20ساله هجوم برد وتیغه سر چاقو را در تاریکی شب بر شاهرگ گردن وی فرود آورد. لحظاتی بعد و با فرار چاقوکش پارک،«ابوالفضل-ش»خون آلود نقش بر زمین شد.برخی از رهگذران با مشاهده این صحنه وحشتناک،بلافاصله پیکر جوان 20ساله را به ساختمان پزشکان رازی انتقال دادند تا شاید یکی از پزشکان او را از مرگ نجات دهد ولی دقایقی بعد مجروح این حادثه دلهره آور ،بر اثر خونریزی شدید جان خود را از دست داد.گزارش روزنامه خراسان حاکی است با گزارش وقوع این جنایت به قاضی ویژه قتل عمد مشهد،تحقیقات گسترده ای با حضور قاضی محمود عارفی راد در صحنه حادثه آغاز و مشخص شد که ضارب به مکان نامعلومی گریخته است.

بنابراین گروهی از کارآگاهان با دستورات محرمانه ،وارد عمل شدند و به ردزنی قاتل پرداختند اما بررسی ها بیانگرآن بود که متهم از مشهد خارج شده و به سوی تهران حرکت کرده است. طولی نکشید که رصدهای اطلاعاتی به منطقه تهران پارس رسید و عملیات کارآگاهان در این محل ادامه یافت.

در همین حال کارآگاهان ،متهم به قتل فراری دیگری را نیز به طور همزمان زیر پوشش اطلاعاتی قرار داده بودند که از مسیر گرگان به طرف تهران در حرکت بود . بنابراین گروه اعزامی کارآگاهان در یک اقدام هماهنگ به دو گروه تقسیم شدند و عملیات شبانگاهی را به گونه ای طراحی کردند که قاتل جوانی در دورهمی شبانه در منطقه سیدی مشهد دست به جنایتی هولناک زده بود،درون اتوبوس بین شهری در جاده جاجرود دستگیر شد و گروه عملیاتی دیگر نیز با طرح یک نقشه برنامه ریزی شده ،متهم 18ساله را در یکی از خیابان های منطقه تهران پارس به دام انداختند. از سوی دیگر با هماهنگی های قضایی،متهم به قتل 18ساله نیز به مشهد انتقال یافت و در شعبه 211دادسرای عمومی وانقلاب مشهد پای میز محاکمه ایستاد.

با دستگیری عاملان دو پرونده جنایی در تهران ،جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با قدردانی از تلاش شبانه روزی کارآگاهان برای عملیات های متهورانه در استان های دیگر کشور به خبرنگار روزنامه خراسان گفت:این عملیات ها با درایت و دستورات قضات ویژه قتل عمد صورت گرفت ومتهمان به چنگ عدالت سپرده شدند. سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان به متهمان فراری نیز هشدار داد پلیس با بسیج همه امکانات و بهره گیری از فناوری های نوین و تجهیزات پیشرفته پلیسی ،آنان را سایه به سایه تعقیب می کند ولحظه ای ندامت به سراغشان می آید که دیگر دیر شده است. این مقام ارشد انتظامی افزود:مجرمان و متهمان فراری یقین بدانند که هیچ مجرمی تاکنون نتوانسته از چنگ عدالت بگریزد، بنابراین بهترین فرصت برای بهره مندی از رافت اسلامی تسلیم در برابر قانون است.

 

منبع: etemadonline-667224

نظر شما