شناسهٔ خبر: 67663588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

آقامیری:

اینکه بگوییم در این ۳ سال کار در شهر انجام نشده بی‌انصافی محض است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از نرجس سلیمانی گفت: معادل ۱۰ سال گذشته در سطح شهر آسفالت توزیع شده است. چرا کارکرد ما را زیر سوال می برید؟ من شخصا موضوعات را پیگیری می کنم و ناراحت می‌شوم که گفته شود کاری نکردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، سید محمد آقامیری در دویست و چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احساس کردم صحبت های خانم سلیمانی در مورد تهران نیست و ایشان عضو شورا نیستند، اظهار کرد: توقعی که از فرزند شهید سلیمانی که اسطوره «ما می توانیم» است این نبود. اتفاقاتی افتاد که حتی اصلاح طلب ها آن را تحسین می کنند. برخی پروژه ها زیر خاک بود و برخی پروژه ها به فنا داده شده بود که در این دوره مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: پروژه شهید بروجردی ۲۰ سال تعطیل بود که در این دوره بخشی از آن افتتاح شد. در بخش حمل و نقل و ترافیک خرید هزار و ۸۱ واگن مگر کم کاری است؟ معادل ۲۴ سال فعالیت مترو، واگن خریداری شده که به تدریج وارد می شود چراکه خم رنگرزی نیست که انتظار داشته باشیم سریع عملیاتی شود.

آقامیری با بیان اینکه به تمام تولیدکنندگان اعلام کردیم که اتوبوس می خریم، یادآور شد: هزار و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس قرار بود تحویل دهند که بدقولی کردند و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس دادند و امروز سه هزار دستگاه اتوبوس در سطح شهر داریم. با این وجود به دلیل بدقولی ها شهرداری اتوبوس های خارجی خریداری کرد که مافیا به قصد و غرض های مختلف سعی دارد این اتوبوس ها خریداری نشود.

وی افزود: در گذشته به معتادان متجاهر نگاه هم نمی کردند و امروز فیلم هایی که مردم از کلونی ها می گرفتند و به شبکه های خارجی می فرستادند، کجاست؟ معادل ۱۰ سال گذشته در سطح شهر آسفالت توزیع شده است. چرا کارکرد ما را زیر سوال می برید؟ من شخصا موضوع را پیگیری می کنم و ناراحت می شوم وقتی می گویید سه سال کار نکردید. یعنی ما زیر کولر باد خوردیم. اینکه چشمان خود را ببندیم و دهان خود را باز کنیم در شأن فرزند شهید سلیمانی نیست. من نماینده شهردار نیستم و عضو شورا هستم.

آقامیری گفت: من منتصب به کسی نیستم و تنها می گویم این حرفها خارج از انصاف است. شأن حاج قاسم بالاتر از این حرفهاست. جوسازی بیخود انجام ندهید. من یک کلام به حاج قاسم جسارت نکردم و هزار تار موی آقامیری فدای یک تار موی حاج قاسم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: شهید سلیمانی بسیار بزرگتر از این هستند که از ایشان نام برده شود. بحث شهید سلیمانی را کنار بگذارید. اسامی شهدا تقدس خاصی دارد و نباید در صحبت های خود داخل کنیم. من هم این مشکل را دارم و مواردی می گویند که به ما برمی خورد. پدر و برادر و نظایر آن را کنار بگذارید. صحبت خود را بفرمایید.

آقامیری گفت: اگر بنده جسارت کردم عذرخواهی می کنم و تنها خواستم بگویم که حاج قاسم نماد ما می توانیم است و ما با این نماد در شورا کار کنیم و این نماد محور مقاومت است. عرض این بود که باید انصاف داشته باشیم.

چمران در ادامه یادآور شد: باید افراد بگویند که به چه ماده ای و با چه موضوعی تذکر می دهند. تذکر به شهردار و شهرداری است و باید مطابق مواد قانونی مدیریت شهری باشد. باید تذکرات را مرقوم کنند تا پاسخ آن را پیگیری کنیم و ارائه دهیم. مسائلی مطرح شد که در تهران کار شده یا نشده. این مسائلی است که هم ما می دانیم و هم مردم. اینکه بگوییم کار نشده درست نیست. این هم که بگوییم کار زیادی شده درست نیست.

وی اضافه کرد: دو پل در خاک مدفون شده بود که در ابتدای این دوره مدیریت شهری مجدداً برای آن کار شد. همه ما با هم هستیم چه منتقد باشیم و چه منتقد نباشیم. ممکن است عده ای شناخت خاصی روی افراد داشته باشند و حساب خاصی باز کنند، اما درواقع همه ما را در یک سطح می بینند. مجموعه کار ماست که باید امور را ارج بنهیم و هم نقد کنیم. نه باید آنقدر راضی باشیم که دنبال پیشرفت نرویم و نه آنقدر مأیوس باشیم که بگوییم کاری انجام نشده است. اگر نقدی داریم نباید به اصل کار آسیب برسانیم. اگر جایی مشکل دارد باید آن مشکل را رفع کنیم. کارهایی شده و انجام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما