شناسهٔ خبر: 26130224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گیلان|‌ تیم امداد هوایی به منطقه حادثه‌دیده اشکورات رودسر اعزام می‌شود

R7877/P1361/S6,71/CT1

مدیرعامل هلال احمر گیلان ‌با اشاره به وقوع سیلاب و رانش شدید زمین در روستای کاکرود اشکورات رودسر و قطع راه ارتباطی گفت:‌ تیم امداد هوایی به منطقه حادثه دیده اعزام می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدی‌ ولی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ وقوع سیلاب و رانش زمین کمک‌رسانی به ‌روستای حادثه دیده واقع در کاکرود اشکورات رودسر را مختل کرده به همین خاطر تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر گیلان فردا صبح به منطقه اعزام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان داشت:‌ پس از بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه در روستای کاکرود اشکورات رودسر، رانش شدید زمین در منطقه رخ داده است که به موجب آن تعدادی از منازل مسکونی اهالی تخریب و دچار آسیب‌ شدند.

ولی‌پور از رانش جاده ‌و قطع راه دسترسی خبر داد و ابراز داشت:‌ بر طبق اخباری که تا این لحظه توسط تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان مخابره شده است به علت وقوع رانش جاده در منطقه،‌ چندین دستگاه خودرو نیز تاکنون دچار حادثه شده‌اند. 

وی با بیان اینکه خودروهای حادثه‌ دیده فاقد سرنشین بودند عنوان کرد:‌ از تعداد 3 دستگاه خودرویی که به علت رانش زمین دچار حادثه شدند یک دستگاه پیدا شده است اما با وجود ادامه عملیات جست‌و‌جو همچنان از وضعیت دو دستگاه خودروی دیگر اطلاعی در دسترس نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از اعزام تیم امداد هوایی خبر داد و تصریح کرد:‌ با وجود تلاش‌ تیم‌های امداد و نجات به علت قطع راه دسترسی‌،‌ امداد‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده با مشکل مواجه شده است به همین خاطر تیم امداد هوایی فردا به محل حادثه اعزام می‌شود.

ولی‌پور با تأکید بر اینکه تاکنون 3 زن در این حادثه مفقود‌ شده و از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست گفت: بیشتر خسارات جانی و مالی پدید آمده در منطقه روستای کاکرود اشکورات رودسر به علت وقوع رانش بسیار شدید زمین رخ داده‌ است.

وی به تیم‌های امداد و نجات حاضر در منطقه آسیب‌دیده اشاره کرد و ابراز داشت:‌ امدادگران حاضر شامل 3 تیم امدادی از شهرستان رودسر،‌ 2 تیم از لنگرود و املش و 2 تیم امداد و نجات از مرکز استان هستند که در ساعات اولیه بروز حادثه در منطقه حاضر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه فعلاً ارائه آمار دقیق حادثه دیدگان ممکن نیست تصریح کرد:‌ به علت تاریکی هوا امکان ادامه عملیات امداد و نجات وجود ندارد و به محض روشن شدن هوا و رسیدن بالگرد کار جست‌وجو در منطقه با جدیت تمام انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما