شناسهٔ خبر: 26135124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش فارس از سیل و رانش زمین در روستای کاکرود

مفقود شدن 3 زن در سیلاب رودسر/ اعزام تیم هوایی امدادی هلال‌احمر به محل حادثه

براثر شدت سیلاب و رانش زمین در روستای کاکرود رحیم‌آباد رودسر تاکنون سه زن مفقود و تیم امداد هوایی به محل حادثه اعزام‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، شب  گذشته براثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل، بخشی از اراضی روستای کاکرود اشکورات شهرستان رودسر دچار رانش و تاکنون کشته شدن سه زن در این حادثه تائید شده است.

شدت سیل و رانش زمین در کاکرود به حدی است که شمار جان‌باختگان، آمار مفقودان و خسارت‌های مالی لحظه‌به‌لحظه در حال افزایش است.

به گفته بخشدار رحیم‌آباد رودسر ‌به علت وقوع سیل و پس‌ازآن رانش زمین در منطقه پایین‌دست روستای کاکرود اشکورات رودسر خسارات جانی و مالی بسیار زیادی به ‌وقوع پیوسته و هنوز از تعداد افرادی که در این حادثه دل‌خراش جان خود را ازدست‌داده و یا مفقودشده‌اند آمار دقیقی در دست نیست اما بر طبق شواهد اولیه موجود تعداد مفقودان و کشته‌شدگان بسیار بالا است.

منصور سعادت‌نژاد همچنین کشته شدن سه نفر را در این حادثه قطعی دانسته و خبر داده که تاکنون چندین باب منزل مسکونی که در منطقه و در مسیر سیلاب رودخانه کاکرود قرار داشتند تخریب‌شده و چند دستگاه خودرو نیز از بین رفته است.

وی همچنین در خصوص آمار و خسارت‌های وارده به گردشگرانی که به تفرجگاه پایین این روستا در حال تفریح بودند گفته که پیش‌بینی می‌شود در پی وقوع این حادثه تعدادی از این افراد نیز دچار صدمات شدید و یا مفقودشده باشند.

در حال حاضر پل ارتباطی منطقه اشکورات علیا قطع‌شده و با اینکه اکیپ‌های راهداری در منطقه حضور دارند برای کمک به اهالی با مشکل قطع راه دسترسی در منطقه مواجه هستند.

این در حالی است که در پی وقوع سیل و رانش شدید زمین در منطقه پیش‌بینی می‌شود حجم آسیب وارده به باغات فندق و گردو بسیار زیاد باشد.

مدیرعامل هلال‌احمر گیلان ‌با اشاره به وقوع سیلاب و رانش شدید زمین در روستای کاکرود اشکورات رودسر و در پی آن قطع راه ارتباطی اعلام کرد که صبح امروز تیم امداد هوایی به منطقه حادثه‌دیده اعزام می‌شود.

به گفته مهدی ولی پور پس از بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه در روستای کاکرود اشکورات رودسر، رانش شدید زمین در منطقه رخ‌داده است که به‌موجب آن تعدادی از منازل مسکونی اهالی تخریب و دچار آسیب‌ شدند.

وی از مفقود شدن‌ چندین دستگاه خودرو نیز تاکنون خبر داده و گفته که احتمال می‌رود که خودروهای حادثه‌دیده فاقد سرنشین باشند.

تا این لحظه از تعداد سه دستگاه خودرویی که به علت رانش زمین دچار حادثه شدند یک دستگاه پیداشده اما باوجود ادامه عملیات جست‌و‌جو همچنان از وضعیت دو دستگاه خودروی دیگر اطلاعی در دسترس نیست و همچنان نیروهای امدادی در حال واکاوی و بررسی منطقه هستند.

علاوه بر کمک‌های امدادی جلسه ستاد بحران در شهرستان رودسر تشکیل شد و از صبح امروز نیز استاندار گیلان برای بررسی میدانی و هماهنگی‌های لازم در میدان حادثه حضور دارد.

انتهای پیام/خ

نظر شما