شناسهٔ خبر: 22928685 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی:

رقابت ۲۶۴ نفر در مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامّتان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، گفت: مرحله کشوری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان با حضور ۲۶۴ نفر در شهر مشهد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مسجد و کانونهای مساجد خبرگزاری شبستان، سید سعید سرابی در نشست خبری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان که امروز (یکشنبه 19 آذرماه) در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از سال ۲۰۱۷، گفت: در ستاد برگزاری فعالیت‌های مختلف در راستای پایتخت فرهنگی جهان اسلام شدن شهر مشهد که 22 دستگاه در آن عضویت دارند، تصویب شده بود که ۱۷۰ مجموعه‌فعالیت‌ مختلف در این زمینه برگزار شود که از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون ۸۵ درصد آن‌ها اجرا شده‌اند و برگزاری جشنواره قرآنی مدهامّتان طی هفته جاری نیز از جمله آن‌ها است.

 

وی درباره انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، اظهار کرد: شهر مشهد مزیت‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی دارد که عرصه فعالیت‌های قرآنی از مهم‌ترین آن‌ها است و این شهر در این عرصه از نظر کمی و کیفی در کشور پیشتاز بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: چشم‌انداز انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با یک دوره 10 ساله همراه است و تا سال 2029 که شهر دیگری از ایران صاحب این عنوان شود تلاش می‌کنیم، مشهد و ظرفیت‌های گوناگون آن را به جهان اسلام معرفی کنیم.

 

سرابی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه افتتاحیه دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان، سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ساعت ۱۸ در سالن پژوهش‌های آستان قدس رضوی با حضور برخی از مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود، گفت: اختتامیه این جشنواره نیز روز پنج‌شنبه ساعت ۱۸ و ۳۰ در تالار هتل ولایت شهر مشهد برگزار می‌شود.

 

وی افزود: 22 داور ممتاز و برجسته ملی و بین‌المللی رقابت‌های دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان را ارزیابی می‌کنند که اسامی آنان عبارت است از غلامرضا شاه‌میوه، هاشم روغنی، حسین اخوان اقدم، عباس امام‌جمعه، سادات فاطمی، حسنی، ستوده‌نیا، آقایی، رحیم خاکی، ربیعیان، لطفی‌نیا، حکیم‌باشی، پناهی، طوسی و خانم‌ها صریحی‌نژاد، صالحی، جمالی و اسحاق‌نژاد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، با بیان اینکه ۲۶۴ نفر شامل ۵۹ نفر از خواهران  و ۲۰۵ نفر از برادران در مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان به رقابت می‌پردازند، گفت: این رقابت‌ها در سالن‌های هتل ولایت و سالن همجوار آن در مشهد برگزار می‌شود.

 

 

 

نظر شما