شناسهٔ خبر: 22926694 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد:

رویکرد هنری جشنواره مدهامّتان تقویت می‌شود

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد با بیان اینکه وظیفه این ستاد جذب نوجوانان و جوانان به مساجد با انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری است،‌ گفت: تلاش می‌کنیم تا در دوره‌های بعدی جشنواره قرآنی مدهامّتان، رویکرد هنری آن تقویت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی در نشست خبری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان که امروز (یکشنبه 19 آذرماه) در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، گفت: خداوند کتاب آسمانی اسلام را به این دلیل قرآن نامید که قابل قرائت است و کتابی برای تمام اعصار، قرون و آحاد بشر است و محدود به زمان، مکان یا گروه خاصی نیز نیست.
 

وی با بیان اینکه قرآن، کتاب هدایت بشر است و منحصر به مسلمانان نیست، خاطرنشان کرد: قرآن نور است و چون نور تبیان و فرقان است، قابل درک برای همه است و همگان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اضافه کرد: قرآن برخلاف سایر کتاب‌ها هیچ‌گونه اشتباه یا نقصی ندارد و از ابتدا تا انتهای آن نورانیت است و تک تک حروف آن به درستی در جای خود قرار داده شده‌اند و دلیل این قوام آن است که خداوند این کتاب را ارسال کرده است.

 

ارزانی با اشاره بر اینکه قرآن تأکید بسیاری بر عقل، تفکر و تدبر و دیدن آنچه دیگران نمی‌بینند، دارد، گفت: از آنجایی که ارتباط مستقیمی بین ایمان به خداوند و ایمان به قرآن وجود دارد، ایمان افراد به خدا در پرتو قرائت و تدبر در آیات قرآن افزایش می‌یابد.

 

وی در ادامه درباره وجه تسمیه جشنواره قرآنی مدهامّتان، اظهار کرد: مدهامّتان نمادی از بهشت است و اشاره به تراکم درختان بهشتی دارد.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، گفت: به همین دلیل این شهر به عنوان محل برگزاری مرحله نهایی دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان انتخاب شده است.

 

ارزانی افزود: فراخوان دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان 15 مردادماه ۱۳۹۶ اعلام شد و مراحل استانی این جشنواره از شهریورماه تا دهم آبان‌ماه برگزار شد که طی آن 17 هزار و 300 نفر در آن ثبت‌نام کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: رده سنی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان از 18 تا 30 سال است البته در 7 استان و در رشته‌های قرائت و حفظ پنج جزء افراد زیر 18 سال نیز در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان ۲۱ تا ۲۴ آذرماه با شرکت ۲۷۰ نفر در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.

 

ارزانی اضافه کرد: دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان در رشته‌های قرائت، حفظ کل و حفظ 20 جزء قرآن و اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و تصحیح قرائت حمد، سوره و اذکار نماز با حضور 22 داور ممتاز ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

 

وی درباره این موضوع که آیا برگزاری جشنواره قرآنی مدهامّتان از سوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد موازی‌کاری با فعالیت‌های قرآنی سایر دستگاه‌ها نیست؟ گفت: این جشنواره ویژه اعضای کانون‌های مساجد است در حالی که مسابقات قرآنی سایر دستگاه‌ها مربوط به سنین و گروه‌های دیگری از مردم است.

 

دبیر ستاد عالی کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه وظیفه این ستاد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد با انجام فعالیت‌‌های فرهنگی هنری است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا در دوره‌های بعدی جشنواره قرآنی مدهامّتان رویکرد هنری آن تقویت شود.

 

 

 

نظر شما