شناسهٔ خبر: 22001046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله مقتدایی:

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دنبال ارتباط با علمای بلاد است

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارتباط با علمای بلاد در مناطق مختلف کشور بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور امروز در افتتاحیه کمیسیون‌های هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد شمالغرب کشور در تبریز اظهار داشت: مصوبات اجلاسیه علمای بلاد در منطقه شمال غرب به مسؤولان جهت اجرایی شدن ابلاغ می شود.
وی با اشاره به این‌که نتیجه جلسات و کمیسیون های تخصصی خدمت مقام معظم رهبری ارسال می شود، تصریح کرد: برای برگزاری این گردهمایی دو روزه از ماه‌ها پیش جلساتی با نمایندگان ولی فقیه در سه استان برگزار شد که در نهایت مقرر گردید اجلاسیه شمال غرب در تبریز برگزار شود.
آیت الله مقتدایی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارتباط با علمای بلاد در مناطق مختلف کشور بوده است، که در این راستا برگزاری اجلاسیه‌ها به صورت منطقه‌ای پیشنهاد و طرح‌ریزی شد که امروز در اجلاسیه تبریز علمای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل حضور دارند.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که اعتبار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حضور اعضای آن که متشکل از علمای و فضلای سراسر کشور است، می باشد؛ گفت: جامعه مدرسین همواره مورد عنایت ویژه بزرگانی چون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.
وی با اشاره به این‌که جامعه مدرسین سابقه طولانی نیم قرنی دارد و در طول سال‌ها مراجع بزگواری در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عضویت داشتند، گفت: مقرر شده است علاوه بر اجلاس سالانه‌ای که در قم با دعوت جامعه مدرسین برگزار می‌شود، اجلاسیه‌های منطقه‌ای نیز در دستور کار قرار گیرد.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به این‌که مباحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در کمیسیون های تخصصی جمع‌بندی و به مراجع مربوطه ابلاغ خواهد شد، گفت: هشتمین اجلاسیه تحت عنوان "رسالت حوزه و روحانیت در  نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی" برگزار می شود.
وی با بیان این‌که هم‌اکنون در استان آذربایجان شرقی ۲هزار و ۳۸ طلبه برادر در ۲۰ مرکز علوم دینی و هزار و ۵۵۶ طلبه خواهر در ۱۵ مدرسه علمیه در حال فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: خروجی این اجلاسیه و برکات آن شامل هر سه استان شمال غرب کشور خواهد بود.

 

نظر شما