شناسهٔ خبر: 22193833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر خانه مطبوعات خبر داد؛

حضور بیش از ۶۰ رسانه در نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی

خبرگزاری شبستان: مدیرخانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ٦٠ رسانه مکتوب و مجازی در نهمین نمایشگاه مطبوعات استان حضور دارند.

صاحب‌خبر -

مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی بعد از چهار سال وقفه امسال به همت خانه مطبوعات همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در حال برگزاری است.

وی با بیان این‌که جامعه‌ رسانه‌ای استان مطالبه‌ برگزاری چنین نمایشگاهی را داشته است، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه تهران به لحاظ هزینه، قدرت رسانه‌های محلی به اندازه‌ای نیست که بتوانند در آن شرکت کنند، اما نمایشگاه آذربایجان‌‌شرقی بهترین فرصت برای رسانه‌های استان است تا در این نمایشگاه بتوانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند. 
  
مدیر خانه‌ خانه مطبوعات استان با تاکید بر این‌که اخیرا سیاست وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی تکثر رسانه‌ها و فضای باز و آزاد رسانه‌ای است، افزود: بهتر است که رسانه‌های با قدمت و حتی جدیدالتاسیس در این نمایشگاه حضور یابند و مردم با رسانه‌های استان آشنا شوند، برخلاف دوره های گذشته، در این دوره بهترین سالن نمایشگاه در اختیار نمایشگاه مطبوعات قرار گرفته است. 
  
وی با اشاره به این‌که در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات استان، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: نشست تخصصی رسانه و تبریز2018، نشست تخصصی جایگاه مطبوعات تبریز و آذربایجان در طول تاریخ توسط محمد عزیزی‌راد، نشست تخصصی رسالت رسانه در مدیریت بحران آب، کارگاه آموزشی اقتصاد رسانه توسط پروفسور میثم موسایی، میزگرد رسانه و مدیریت مصرف انرژی، نشست تخصصی آسیب‌شناسی مطبوعات محلی، کارگاه عکاسی خبری و نشست تخصصی ارتقای کیفی مطبوعات استان از جمله این موارد است. 
  
شفیعی با بیان این‌که نمایشگاه مطبوعات استان گام‌هایی بالاتر از دوره‌های پیش برداشته است، خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات استان متولی برپایی نهمین نمایشگاه مطبوعات استان است که رسانه‌های محلی استان و همچنین رسانه‌های سراسری که در استان نمایندگی دارند، در این نمایشگاه حضور یافته‌اند. 
  
وی با بیان این‌که بیش از 60 رسانه‌ مجازی و مکتوب محلی و سراسری در این نمایشگاه حضور دارند، تاکید کرد: حضور رسانه‌های شهرستان‌ها در نهمین نمایشگاه مطبوعات استان از جمله تفاوت‌های این دوره نمایشگاه بوده و رسانه‌هایی از شهرستان‌های اهر، اسکو، آذرشهر، مرند و... حضور پررنگی در این نمایشگاه دارند. 

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم نمایشگاه مطبوعات استان همه ساله برگزار شود، یادآور شد: برپایی نمایشگاه مستلزم پروسه‌ معینی است که باید طی شود، در این دوره تلاش کردیم که حداکثر شرایط برای حضور رسانه‌ها در این نمایشگاه فراهم باشد. 
  
وی با بیان اینکه هر نمایشگاهی نقاط ضعف و قوتی با خود دارد، خاطرنشان کرد: نمایشگاه مطبوعات استان نیز هم نقاط ضعف دارد و هم نقاط قوت، اما این موضوع مهم است که بعد از برگزاری مسائل و مشکلات آسیب‌شناسی شود، البته به زعم ما نهمین نمایشگاه مطبوعات برخلاف هشت دوره پیش امتیازات ویژه‌ای دارد که در دوره‌های پیش نبود و قطعا نمایشگاه دهم نیز پربارتر از دوره‌های قبلی خواهد بود. 
  
شفیعی خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه در ایام آخر به خانه مطبوعات استان اطلاع داده شد و ما ظرف مدت یک هفته تا 10 روز در این راستا برنامه‌ریزی کرده‌ و رسانه‌ها حضور پیدا کردند.

 

نظر شما