شناسهٔ خبر: 68212977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

موکب هنرمندان ایلام و ایران افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: در راستای تبیین واقعه عاشورا و فلسفه قیام امام حسین (ع)، تا پایان روز اربعین برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری توسط ۷۰۰ نفر از هنرمندان استانی و کشوری در موکب شین به مدت ۱۰ الی ۱۲ روز، برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علی هلشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته _ پنجشنبه بیست و پنجم مرداد_ در مراسم افتتاحیه موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) ضمن خیر مقدم به زائران حسینی اظهار کرد: مجموعه برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری کتابخانه‌ها و انجمن‌های سینمای جوانان، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و خوشنویسان و موسیقی با برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و آئینی برگزار خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از تمامی هنرمندانی که موکب شین را همراهی می‌کنند، افزود: در راستای تبیین واقعه عاشورا و فلسفه قیام امام حسین (ع)، تا پایان روز اربعین برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری توسط ۷۰۰ نفر از هنرمندان استانی و کشوری در موکب شین به مدت ۱۰ الی ۱۲ روز، برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: هر روز ۵۰ نفر از هنرمندان در بخش‌های فرهنگی، هنری، شعر و ادب، کارهای خود را ارائه می‌دهند.

سردار قدرت الله کریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز در این آئین اظهار کرد: به زبان هنر سخن گفتن بسیار مؤثر است، کار ارزشمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در زنده کردن نام و یاد امام حسین (ع) بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود: استان ایلام سال‌ها پیش در بن بست، قرار گرفته بود، ولی اکنون به برکت کنگره بزرگ اربعین و زائران امام شهیدان در نام و جایگاهی بالاتر قرار دارد ونام ایلام جهانی شده است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه، نقش هنرمندان که می‌خواهند دین خود را ادا کنند بسیار ارزشمند است، ادامه داد: هنرمندان به زبان هنر نام و یاد امام حسین را بیان می‌کنند و این کار می‌تواند مسیر انسان را تغییر دهد.

نظر شما