شناسهٔ خبر: 21994507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

رفع مشکلات اساسی کشور از اهداف برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ضرورت تشکیل این اجلاسیه در جهت بررسی و رفع مسائل و مشکلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور است که منجر به شناخت ظرفیت‌های فرهنگی مناطق خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در هشتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد اظهار داشت: این اجلاسیه با همت آیت‌الله شبستری به میزبانی تبریز هماهنگ شده که بیش از 250 روحانی در این مراسم شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این اجلاسیه سه کمیسیون افتتاح شده و در خصوص برگزاری جلسات کمیسیون‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی  آسیب‌شناسی صورت گرفته و سپس نتیجه به حوزه علمیه ارسال خواهد شد، گفت: ضرورت تشکیل این اجلاسیه در جهت بررسی و رفع مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی کشور است که منجر به شناخت ظرفیت‌های فرهنگی مناطق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی افزود: عرفان‌های کاذب، معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی اجلاسیه قرار خواهد گرفت.

امام جمعه تبریز بیان کرد: در استان آذربایجان‌شرقی 2 هزار و 38 طلبه برادر در 20 مرکز آموزشی و یک‌هزار و 556 طلبه خواهر در 15 مرکز در حال آموزش هستند.

وی با اشاره به اینکه این اجلاسیه منطقه‌ای جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه قم تحت عنوان علمای بلاد، هر چند سال یک‌بار در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: هشتمین اجلاسیه تحت عنوان "رسالت حوزه و روحانیت در  نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی" به میزبانی شهر تبریز و با همکاری آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار شده است.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه در این اجلاسیه اکثر روحانیون شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در اولین روز اجلاسیه، کمیسیون‌های سه‌گانه با 250 نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و اساتید حوزه‌ علمیه آذربایجان‌ مسائل حوزه و روحانیت، مسائل سیاسی، اجتماعی و تبلیغی را بررسی می‌کنند.

وی افزود: دو ماه قبل کمیسیون‌های مقدماتی در این استان با حضور نمایندگان جامعه مدرسین تشکیل شد و براساس محورها، کمیسیون‌ها به آسیب‌شناسی و شناسایی ظرفیت‌ها و ارائه‌ راهکارهای مناسب پرداخته و نتایج به دبیرخانه حوزه علمیه قم ارسال شد تا مباحث کمیسیون‌های مقدماتی استان‌های دیگر نیز تجمیع شده و به صورت دستور کار جلسه آماده شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: اهداف اجلاسیه بررسی و رفع مشکلات حوزه‌های علمی، مسائل فرهنگی، تبلیغی و توجه به اقتصادی بوده و باعث شناخت ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه شمال غرب کشور خواهد بود.

انتهای پیام/ج/2346

نظر شما