شناسهٔ خبر: 21988702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تبریز میزبان هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه

به گزارش ایرنا، آیت الله حسینی بوشهری سه شنبه شب در ابتدای ورود به تبریز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جامعه مدرسین از نهادهای دیرپای روحانیت است،

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، آیت الله حسینی بوشهری سه شنبه شب در ابتدای ورود به تبریز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جامعه مدرسین از نهادهای دیرپای روحانیت است، یادآوری کرد: در دوران خفقان طاغوت، اعضای این جامعه با شجاعت وصف ناپذیری در برابر طاغوت ایستادند و با سخنرانی های خود نقش مهمی در افشاگری جنایات رژیم داشتند.
وی به اعلامیه جامعه مدرسین درباره تایید مرجعیت حضرت امام خمینی اشاره کرد و گفت: از سال 1378 که نخستین اجلاسیه جامعه مدرسین برگزار شد تاکنون 10 اجلاس برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه علما در این اجلاس پیرامون مسایل و نیازهای جهان اسلام بحث و تبادل نظر می کنند، ادامه داد: تاکنون هفت اجلاس منطقه ای در استان های مختلف برگزار شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم با اشاره به اینکه اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان علمای بلاد برگزار می شود، گفت: محور اصلی این اجلاس بررسی رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم اعلام کرد: در نخستین روز اجلاس کمیسیون های سه گانه ( حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی) با حضور 250 نفر از علما و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان مسائل روز را بررسی می کنند.
مقدمات برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد از چهار ماه گذشته با تشکیل و فعالیت کمیسیون های مقدماتی شروع شده است و خروجی آن در نشست کمیسیون های علمای بلاد و اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه مطرح می شود.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518

نظر شما