شناسهٔ خبر: 21989077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبریز تاکید کرد:

جایگاه ارزشمند جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تاریخ انقلاب اسلامی

تبریز - نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر جایگاه ارزشمند و تاثیرگذار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تاریخ انقلاب اسلامی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدهاشم  حسینی بوشهری، شامگاه امروز در نشست خبری هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل که  در محل پاویون فرودگاه شهید مدنی تبریز برگزار شد، ضمن تقدیر از میزبانی و مهمان‌نوازی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: بی‌شک برگزاری این اجلاسیه، چه برای روحانیون و حوزه‌های علمیه این استان‌ها، و چه برای مردم منطقه باعث خیر و برکت فراوان خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نیز فعالیت ۵۰ساله این دستگاه، بیان کرد: در زمان حکومت طاعوت که نمی‌شد در جامعه سخن گفت و خفگان بر جامعه حاکم بود، این اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بودند که با سخنرانی‌های آتشین و پخش اعلامیه‌های بسیار، مقابل ستم‌های آن حکومت ایستادند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۷۸ که اولین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین آغاز به کار کرد، این اجلاسیه‌ها هدف بررسی مسائل جهان اسلام را پیش رو گرفتند.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی و بررسی مسائل روز اسلام، از اهداف اجلاسیه است

وی خبر داد: در کنار این اجلاسیه‌های سراسری، ما اجلاسیه‌هایی نیز در سطح استان‌ها و مناطق داشتیم که قرار است هشتیمن دوره این اجلاسیه‌ها در روزهای ۲۶ و ۲۷مهرماه در تبریز برگزار شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در استان‌هایی که از لحاظ فرهنگی از همدلی بیش‌تری برخوردار هستند این اجلاسیه برگزار می‌شود و با همکاری اردبیل و آذربایجان غربی، امسال آذربایجان شرقی میزبان این اجلاسیه است.

وی در بخش پایانی سخنان خود درباره اهداف برگزاری این اجلاسیه گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی که این‌روزها دامن‌گیر جامعه‌مان شده و بررسی مسائل روز جهان اسلام و بررسی مشکلات حوزه‌های علمیه و نیز روحانیون، از جمله اهداف مهم هشتمین اجلاسیه علمای بلاد است.

نظر شما