شناسهٔ خبر: 21991115 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبریز تاکید کرد:

جامعه مدرسین حوزه علمیه نماد مقاومت و استواری

نصر: نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از گردهمایی علمای پایداری و اسوه انقلاب منطقه در آذربایجان شرقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، "آیت الله هاشم حسینی بوشهری" ، نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه روز گذشته پس از ورود به تبریز، با همراهی نماینده ولی فقیه استان در جمع اصحاب رسانه حاضر شد.

وی ضمن تشکر از میزبانی استان آذربایجان شرقی در هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد شمال غرب کشور، به نقش مهم جامعه مدرسین در اهداف انقلابی اشاره کرد و گفت: جامعه مدرسین از نهادهای دیرپای روحانیت است که در دوران خفقان طاغوت، اعضای این جامعه با شجاعت وصف ناپذیری در برابر طاغوت ایستادند و با سخنرانی های خود نقش مهمی در افشاگری جنایات رژیم داشتند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه اعلامیه جامعه مدرسین در ارتباط با تایید مرجعیت حضرت امام خمینی نقش بسزایی در حرکت های اسلامی و انقلابی زمان طاغوت داشته است، به نخستین اجلاس این جامعه متعهد و متدین اشاره کرد و گفت: از سال 1378 که نخستین اجلاسیه جامعه مدرسین برگزار شد تاکنون 10 اجلاس سراسری در کشور برگزار شده است.

وی با اشاره بر اینکه علما در این اجلاس پیرامون مسایل و نیازهای جهان اسلام بحث و تبادل نظر می کنند، ادامه داد: تاکنون هفت اجلاس منطقه ای در استان های مختلف برگزار شده است.

حسینی در پایان تاکید کرد: این اجلاس در استان‌هایی که از لحاظ فرهنگی از همدلی بیش‌تری برخوردار هستند این برگزار می‌شود که این دوره نیز با همکاری استان های اردبیل و آذربایجان غربی، هشتمین دوره از اجلاس منطقه ای علمای بلاد در آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

گزارش نصر حاکی است، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این نشست با اشاره بر اینکه اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان علمای بلاد برگزار می شود، گفت: محور اصلی این اجلاس بررسی رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی است. 
وی اعلام کرد: در نخستین روز اجلاس، کمیسیون های سه گانه ( حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی) با حضور 250 نفر از علما و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان مسائل روز را بررسی می کنند.

آل هاشم در پایان تصریح کرد: مقدمات برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد از چهار ماه گذشته با تشکیل و فعالیت کمیسیون های مقدماتی شروع شده است و خروجی آن در نشست کمیسیون های علمای بلاد و اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه مطرح می شود.

انتهای پیام/

نظر شما