شناسهٔ خبر: 67806883 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی تاکید کرد

پنجم مرداد؛ سند هویتی مردم شهر اراک

فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی حفظ مواریث ملموس و ناملوس را گنجینه‌ای برای آیندگان دانست و گفت: پنج پنج این قابلیت را دارد که به آن افتخار کنیم و جوانان را با این سند هویتی آشنا ساخته و مدافعان این حرم و میراث قرار دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی عمومهدی فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های پنج پنج؛ روز حماسه ایثار و مقاومت شهر اراک، حفظ مواریث ملموس و ناملوس را گنجینه‌ای برای آیندگان دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای میراث و عقبه تاریخی بسیاری است؛ یکی از این دوران طلایی که به عنوان سند، تاریخ و میراثی برای کشور به شمار می‌رود دوران دفاع مقدس بوده که هر چه راجع به آن گفته شود کم است.
وی افزود: این افتخاری است که از این دوران یاد کنیم و اتفاقات آن را دوران را روایت کنیم که چگونه رزمندگان فداکاری کردند تا این کشور حفظ شود.

فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: مردم شهر اراک در پنج مرداد حماسه آفریدند و توانستند افتخارآفرینی داشته باشند؛ پنج پنج این قابلیت را دارد که به آن افتخار کنیم و جوانان را با این سند هویتی آشنا ساخته و مدافعان این حرم و میراث قرار دهیم.
سردار عمومهدی به روز مقاومت دزفول اشاره کرد و گفت: این روز برای مردم دزفول به عنوان یک سند افتخار و روز مقاومت و پایداری شده که در تقویم کشور هم به ثبت رسیده و به آن می‌بالند؛ دقیقا مشابه این حادثه در شهر اراک اتفاق افتاده است به طوری که دشمن کارخانجات را بمباران می‌کرد اما کارگران اجازه نمی‌دادند که چرخ اقتصاد کشور متوقف شود و فردای روز بمباران در کارخانه حضور پیدا می‌کردند.
وی ادامه داد: پنجم مرداد باید به عنوان روز ایثار و مقاومت شهر اراک در تاریخ و تقویم کشور ثبت شود اما این امر نیازمند مشارکت و همکاری و هم‌افزایی دارد تا سند هویتی برای آینده جوانان این استان و شهر اراک ایجاد کنیم تا بتوانند به آن ببالند.
فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ما باید این روز را با یک اسم‌ وعنوان زیبا در تاریخ و تقویم کشور بگنجانیم؛ لازم است روز پنج مرداد نامی برازنده در تاریخ و تقویم کشور ثبت شود و تلاش و برنامه ریزی کنیم این روز و حوادثی که اتفاق افتاده محضر مقام معظم رهبری بیان و پیامی از معظم له در این زمینه دریافت کنیم.
وی تاکید کرد: برای ایجاد اسناد تاریخی این روز و معرفی شهدای این روز باید تلاش شود؛ رسانه‌ها برای معرفی روز پنج پنج روز ایثار و مقاومت مردم شهر اراک از هیچ تلاشی دریغ نداشته باشند و از امسال باید برای برنامه‌های سال آینده این روزباید برنامه ریزی شود.

سرهنگ پاسدار محمد مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک نیز در این نشست به حوادث پنج مرداد اشاره کرد و گفت: روز پنج پنج سه واقعه مهم اتفاق افتاده است که شاید بسیاری از این اتفاقات مطلع نباشند.

انتهای پیام/

نظر شما