شناسهٔ خبر: 1511015 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

لرزش مورموری با زمین لرزه ۵/۶ ریشتری/ سفر وزیر راه و معاون وزیر کشور

زمین‌ لرزه ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس امواج درونی زمین، بار دیگر شهر مورموری در استان ایلام را لرزاند. همچنین وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون وزیر کشور پس از ورود به ایلام، راهی مناطق آسیب دیده از این زمین لرزه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه های لرزه نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت 14 و 44 دقیقه و 16 ثانیه روز چهارشنبه 29 مرداد رخ داد، این زلزله را ثبت کردند.

مختصات کانون مرکزی زمین لرزه، ۳۲.۶۰۰ درجه عرض شمالی و 47.78 درجه طول شرقی و عمق آن 11.8 کیلومتر گزارش شده است.

 

سفر وزیر راه و معاون وزیر کشور به ایلام

وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، صبح امروز، برای بررسی اوضاع مناطق زلزله زده وارد استان ایلام شدند. آخوندی‌ و ‌اسماعیل نجار‌ پس از ورود به ایلام، راهی مناطق آسیب دیده از زمین لرزه شدند.


وزیر راه در بازدید از این مناطق، از بررسی خسارت های زلزله در هیئت دولت و حمایت دولت ازی تعمیر و ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده خبر داد .

 

بیش از 13 هزار و 500 واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان آبدانان در این حادثه خسارت دیده و تعداد اندکی هم تخریب شد.

 

همزمان معاون ستاد بحران وزارت کشور، با اشاره به مشکل اسکان زلزله زدگان، از توزیع چهار هزار و 300 تخته چادر در مناطق زلزله زده خبر داد.

 

همزمان مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش تا قبل از بازگشایی مدارس و با تخصیص اعتبار مناسب مدارس آسیب دیده از زلزله اصلاح و تعمیر خواهند شد.

 

دوشنبه گذشته، زلزله‌ ای به بزرگی 6.2 ریشتر، شهرستان آبدانان، واقع در استان ایلام را لرزاند.

 

پس لرزه های این زمین لرزه همچنان ادامه دارد.

نظر شما