شناسهٔ خبر: 67664899 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مصرف ادارات در روز‌های تعطیل رصد می‌شود مصرف ادارات در روز‌های تعطیل رصد می‌شود

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در تعطیلی‌های پیش رو مصرف ادارات پایش می‌شود و از پایان امروز تا صبح چهارشنبه سیستم‌های سرمایشی و روشنایی‌ که مورد نیاز نیستند باید خاموش شوند.

صاحب‌خبر -

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خبر اقتصاد و بازار از شبکه خبر گفت: در یک هفته گذشته میزان تقاضای برق ۳ بار رکورد ۷۷ هزار مگاوات را که رکورد بی سابقه‌ای در صنعت برق است پشت سر گذاشت. در حال حاضر همه همکاران صنعت برق در حال آماده باش برای خدمت رسانی هستند و نیروگاه‌های کشور در حداکثر ظرفیت تولید خود قرار دارند.

او افزود: در روز تعطیل جمعه بیش از ۱۰ هزار مگاوات افزایش مصرف برق داشتیم که بسیار عدد بزرگی است. این افزایش عمدتا به بخش خانگی مربوط می‌شود که عمدتا از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند. در این روز‌ها ۳۲ هزار مگاوات از مصرف برق مربوط به سیستم‌های سرمایشی بوده و تنها با تنظیم آنها روی دمای بالاتری میتوانیم در کولر‌های گازی ۲۰ درصد و در کولر‌های آبی ۴۰ درصد صرفه جویی داشته باشیم.

مدیرعامل توانیر گفت: در روز‌های پیش رو تعطیلی‌های تاسوعا و عاشورای حسینی را داریم و در این روز‌ها اداراتی که تعطیل هستند باید وسایل سرمایشی را از امروز تا ابتدای روز چهارشنبه خاموش کنند. همکاران ما در شرکت‌های توزیع پایش لازم را در این زمینه دارند.

نظر شما