شناسهٔ خبر: 922544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایلام/

وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان مدیریت بحران کشور وارد ایلام شدند

وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران صبح امروز وارد استان ایلام شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ «عباس احمد آخوندی» و «اسماعیل نجار» وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان مدیریت بحران کشور پس از ورود به ایلام بلافاصله راهی مناطق آسیب دیده از زلزله استان شدند.

این دو مقام بلند پایه کشور قرار است از مورموری، آبدانان، دهلران و موسیان که از زمین لرزه های دو روز گذشته دچار خسارت و آسیب های فراوان شده اند، دیدن کنند.

استاندار ایلام و مقام های محلی، وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان مدیریت بحران کشور را در سفر و دیدار از مردم مناطق زلزله زده شهرستان های آبدانان و دهلران همراهی خواهند کرد.
این سفر به هدف دلجویی از زلزله زده ها، بررسی حجم ویرانی های ناشی از زمین لرزه برای چگونگی بازسازی خرابی ها، تعیین نیازمندی های مردم آسیب دیده و نیز ارسال کمک های مختلف انجام می شود.

زمین لرزه 6،1 ریشتری صبح دوشنبه بخش مورموری شهرستان آبدانان واقع در 210 کیلومتری جنوب خاوری ایلام افزون بر وارد کردن خسارت عمده به 18 هزار واحد مسکونی، تجاری و اداری؛ 375 نفر را نیز زخمی کرد.

همچنین زمین لرزه دیگری به بزرگی 5.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دوشنبه شب بخش موسیان شهرستان دهلران در 250 کیلومتری جنوب باختری ایلام را به شدت تکان داد که خسارت فراوانی به منازل مسکونی، تجاری، اداری و نیز زیرساخت های این منطقه وارد کرد.

این زمین لرزه 50 نفر را زخمی کرد که بیشتر آنان پس از انتقال به بیمارستان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.
تاکنون از آغاز وقوع زمین لرزه دو روز گذشته ایلام بیش از 170 پس لرزه در کانون های اصلی زلزله ثبت شده است./ش/ن
 
 
 
 
انتهای پیام /ش/ن

نظر شما