شناسهٔ خبر: 909473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پخش شیرخشک بین نوزادان مناطق زلزله زده / ارایه خدمات مشاوره ای به آسیب دیدگان

ایلام- ایرنا- معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: این اداره کل میان نوزادان در مناطق زلزله زده شهرستان های آبدانان و دهلران شیر پخش می کند.

صاحب‌خبر -

ˈنسرین شهبازیˈ روز سه شنبه در حاشیه سفر به آبدانان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون بیش از 60 قوطی شیرخشک برای نوزادان مناطق زلزله زده در اختیار خانواده های آنان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در صورت اعلام نیاز پخش شیرخشک از سوی این سازمان ادامه خواهد یافت.

معاون بهزیستی ایلام همچنین از استقرار کارشناسان اجتماعی و مشاوره این سازمان در مناطق زلزله زده خبر داد و یادآور شد: این افراد از روز گذشته تاکنون به مردم مناطق زلزله زده مورموری و آبدانان خدمات مشاوره ای ، حمایتی و مداخله در بحران، روانی و اجتماعی ارائه کرده اند.

شهبازی تاکید کرد: همچنین واحد خدمات سیار مرکز فوریت های اجتماعی به همراه 20کارشناس اکنون در شهر آبدانان مستقر شده اند.

وی اضافه کرد: وسایل کمک توان بخشی بین معلولان و سالمندان نیز پخش شده است.

همچنین ˈشهریار مهردادیˈ مدیرکل بهزیستی ایلام نیز با حضور در شهرستان آبدانان مسایل و مشکلات مددجویان زلزله زده این منطقه را بررسی و از نزدیک در جریان آنها قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، روز گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه بخش مورموری شهرستان آبدانان در جنوب خاوری استان ایلام را لرزاند و وقوع پس لرزه ها و زمین لرزه ها در بخش های مختلف ایلام همچنان ادامه دارد.

پس از زمین لرزه بامداد دوشنبه، از ساعت 20 دوشنبه شب تا ساعت 4 بامداد روز سه شنبه 70 زلزله و پس لرزه در کانون های زمین لرزه رخ داده است که بزرگترین زمین لرزه 5.8 ریشتر بوده که در ساعت 22 و 38 دقیقه و 24 ثانیه در منطقه موسیان شهرستان دهلران به وقوع پیوسته است.

همچنین 11 پس لرزه و زمین لرزه در ساعت های یاد شده بالای 4 ریشتر بوده و زلزله زدگان شب آرامی را سپری نکردند.

کوچک ترین پس لرزه و زمین لرزه در منطقه مورموری و دیگر بخش های ایلام نیز 2.2 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) بوده است.

مردم زلزله زده شهرستان های آبدانان و دهلران شب گذشته از ترس و وحشت زمین لرزه بیرون از منازل مسکونی خود و در بوستان ها و فضاهای باز خوابیدند. ک/3

7171/540

نظر شما