شناسهٔ خبر: 901113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو اقامتگاه برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان از زمین لرزه آبدانان دایر شد

ایلام- ایرنا- دو مکان اقامتی برای اسکان اضطرای و فوری آسیب دیدگان ناشی از زمین لرزه صبح امروز /دوشنبه/ بخش «مورموری» شهرستان آبدانان در شهر دهلران دایر شد.

صاحب‌خبر -

فرماندار دهلران عصر دوشنبه در دومین نشست ستاد بحران این شهرستان گفت: مناطق کنار بوستان اناران و محوطه حاشیه شهدای گمنام شهر مرزی دهلران دو محلی است که زیان دیدگان زمین لرزه شهرستان آبدانان به صورت اضطراری در آنها اسکان داده می شوند.

«امید علی سبزی» افزود: 200 تخته چادر گروهی در این دو اقامتگاه برای اسکان اضطراری مردم آسیب دیده از زمین لرزه دایر می شود و اکنون کار برپاکردن آنها آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در بخش های مرکزی، موسیان، زرین آباد و سراب میمه این شهرستان نیز بخشداران با کمک دیگر دستگاه ها و جمعیت هلال احمر دهلران تمهیدهای لازم را برای اسکان جمعیت بیشتر زلزله زدگان در صورت نیاز و اعلام مسوولان ارشد استان ایلام انجام شده است.

فرماندار دهلران یادآور شد: هشت گروه امداد و نجات شامل سه گروه زنان و پنج گروه مردان با عضویت 250 نفر برای امدادرسانی و کمک دهی به مردم آسیب دیده از زمین لرزه صبح امروز بخش مورموری آبدانان در شهرستان دهلران سازمان دهی شده است.

سبزی تاکید کرد: تمهیدهای لازم در شهرستان مرزی دهلران برای هر گونه شرایط بحرانی احتمالی اندیشیده شده است.

وی گفت: ستاد بحران شهرستان دهلران برای ورود موثرتر و مدیریت درست و کم هزینه بحران از همان ساعت وقوع زمین لرزه در شهرستان آبدانان در آمادگی کامل به سر می برد.

زمین لرزه ای به بزرگی 6،1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه صبح دوشنبه بخش مورموری شهرستان آبدانان در جنوب خاوری استان ایلام را لرزاند.

کانون این زمین لرزه سه کیلومتری مورموری، 36 کیلومتری موسیان و 41 کیلومتری دهلران در استان ایلام گزارش شده است.

بخش مورموری در 55 کیلومتری شهرستان آبدانان استان ایلام دارای 11 روستا است.

زمین لرزه صبح دوشنبه به هشت روستا از مجموع روستاهای این بخش آسیب جدی وارد کرده است.

این حادثه طبیعی خوشبختانه تاکنون تلفات جانی نداشته اما دستکم 260 نفر از اهالی را زخمی کرده که برای درمان به مراکز بیمارستانی استان های ایلام و خوزستان اعزام شده اند. ک/3



* 10 تن یخ میان زلزله زدگان مورموری پخش شد



همچنین فرماندار دهلران از ارسال 10 تن یخ برای زلزله زدگان بخش مورموری در شهرستان آبدانان خبر داد.

ˈامید علی سبزیˈ ایرنا افزود: در پی وقوع زمین لرزه 6،1 ریشتری صبح امروز در بخش مورموری و با توجه به شدت گرما ونیاز مردم به آب خنک، این مقدار یخ از دهلران برای مردم این بخش ارسال شد.

وی افزود: تانکر های سیار آبرسانی نیز در نخستین ساعات زلزله از شهرستان دهلران برای تامین آب آشامیدنی مردم به منطقه اعزام شدند.

فرماندار دهلران از اعزام گروه ها و امکانات راهداری به محور ارتباطی دهلران به مورموری خبر داد و یادآور شد: با کمک گروه های راهداری راه دهلران به مورموری که به دلیل زلزله و ریزش کوه ها و ترانشه ها مسدود شده بود بازگشایی شد و به شماری از مسافران که در این مسیر دچار حادثه شده بودند، کمک رسانی شد.

سبزی با اشاره به اعزام چهار دستگاه آمبولانس به منطقه تاکید کرد: گروه های امداد و نجات هلال احمر شهرستان و دو تیم ارزیاب نیز در همان ساعات اولیه صبح برای کمک به زلزله زدگان اعزام شدند.

وی بیان کرد: بسیاری از مصدومان زلزله مورموری از سوی گروه های امداد و نجات هلال احمر دهلران مداوا شدند.

زلزله ای به بزرگی 6،1 ریشتر ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه صبح امروز حوالی بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان استان ایلام را لرزاند.

کانون این زلزله سه کیلومتری مورموری، 36 کیلومتری موسیان و 41 کیلومتری دهلران در استان ایلام بود.

این زمین لرزه خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشته است. ک/3

7175/540 / 1539

نظر شما