شناسهٔ خبر: 889430 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/این خبر به روز می‌شود/

آخرین اخبار از امدادرسانی و تعداد مصدومان زلزله ایلام

ساعت 7:02 در حالی که مردم شهرستان کوچک آبدانان در حال آماده شدن برای کار روزانه بودند، زمین زیرپایشان لرزید؛ تا بار دیگر قدرت خود را به رخ همگان بکشد. لرزید تا بیش از 200 نفر راهی بیمارستان شوند و برخی نیز با ترک دیوارهایشان معنای آوارگی را بچشند. لرزید تا به همگان ثابت کند که مهمان ناخوانده، می‌تواند کوبنده باشد.

صاحب‌خبر -

ساعت 7:02 در حالی که مردم شهرستان کوچک آبدانان در حال آماده شدن برای کار روزانه بودند، زمین زیرپایشان لرزید؛ تا بار دیگر قدرت خود را به رخ همگان بکشد. لرزید تا بیش از 200 نفر راهی بیمارستان شوند و برخی نیز با ترک دیوارهایشان معنای آوارگی را بچشند. لرزید تا به همگان ثابت کند که مهمان ناخوانده، می‌تواند کوبنده باشد.

به گزارش خبرنگار«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اولین خبر زمین لرزه را حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد ونجات اعلام کرد و از اعزام چهارتیم برای ارزیابی محل حادثه خبرداد که پس از مدتی 75امدادگر دیگر در قالب 15 تیم به محل حادثه اعزام شدند تا روند امدادرسانی را سرعت ببخشند.

وی با بیان اینکه "ارتباطات تلفنی بخشی از این منطقه در ساعات اولیه زلزله، قطع شده بود"، افزود: در حال حاضر تیم‌های امدادی در حال بررسی مناطق مسکونی این شهر و روستاها هستند.

وی با بیان اینکه مختصات این زمین لرزه که در عمق 10.2 کیلومتری زمین رخ داد 332.703 عرض جغرافیایی و 47.695 طول جغرافیایی ثبت شده است. گفت: تاکنون تلفات جانی از ایلام گزارش نشده است

وقوع زلزله در مورموری - ایلام

درخشان با اشاره به اینکه دیشب حدود ساعت 19 زمین لرزه مناطقی از استان را لرزانده است، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی کامل به مردم در رابطه با زلزله انجام شده بود و برهمین اساس بسیاری از این افراد شب را در فضای باز گذرانده بودند.

وی با اشاره اینکه تمام نیروهای جمعیت هلال‌احمر در سطح استان و تابعه در آماده باش کامل هستند، گفت: با توجه به نیاز مبرم مردم به آب آشامیدنی 20هزار بطری یک و نیم لیتری به منطقه ارسال شده است و تلاش برای فعالسازی مجدد سیستم آب رسانی و برق شهری ادامه دارد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه دو شهرستان آبدانان و مورموری بیشترین میزان خسارت را در پی زلزله 6.1 ریشتری صبح امروز داشته‌اند، گفت: تخریب صد درصدی واحد مسکونی تاکنون گزارش نشده است.

وی گفت: 400 دستگاه چادر، 54 هزار و 600 بطری آب و 400 قرص نان به محل حادثه ارسال شد.

وقوع زلزله در مورموری - ایلام

وی به حضور رئیس سازمان امداد ونجات درمنطقه زلزله زده خبرداد و گفت: جلسه اضطراری برای بررسی وضعیت، با حضور استاندار، اکبرپور نماینده سازمان مدیریت بحران کشور و دکتر کولیوند نماینده هلال احمر برگزار شد و تصمیماتی برای ادامه روند کمک به زلزله زدگان اتخاذ شد.

امنیت در منطقه زلزله زده برقرار است

سرداردولتی، فرمانده انتظامی استان ایلام نیز از تخریب نیمی از ساختمان‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی نداشته و مجروحان بلافاصله به بیمارستان اعزام شدند ودر حال حاضر استاندار و جانشین فرمانده انتظامی در محل وقوع زلزله حاضر هستند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: دراین زمین لرزه مأموران پلیس بلافاصله در محل وقوع حادثه حاضر و امنیت لازم را در منطقه برقرار کردند.

مصدومیت 135 نفر تاکنون

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز در گفت‌وگو با خبرنگارایسنا با بیان اینکه زلزله مورموری بدون کشته و با 135 نفر مصدوم رخ داده است، گفت: اقدامات درمانی بر روی مصدومان همچنان ادامه دارد و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با بیان اینکه برخی از مصدومان توسط بستگانشان و با وسیله شخصی به بیمارستان منتقل می‌شوند، به تشکیل کمیته بهداشت و درمان در دزفول اشاره کرد و گفت: کلیه بیمارستان‌ها در پل‌دختر، دزفول و سایر شهرستان‌های اطراف به حالت آماده‌باش کامل در آمده‌اند.

وی با بیان اینکه 40 زمین لرزه از روز گذشته منطقه آبدانان و مورموری را لرزانده است، گفت: 18 مورد از زمین لرزه‌ها بالای چهار ریشتر قدرت داشته‌اند.

خالدی با بیان اینکه مردم به صورت فوری به آب آشامیدنی نیاز دارند در پاسخ به این سئوال که آیا به بیمارستان‌های این دو شهرستان خسارتی وارد شده است، گفت: مراکز درمانی و بیمارستان‌های مورموری و آبدانان سرپا هستند و تاکنون درخواست کمک نداشتند.

به گزارش ایسنا، دکتر امین صابری رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور نیز با بیان این مطلب که در زلزله امروز در ایلام تلفات جانی گزارش نشده است، افزود: به دلیل پیش لرزه‌های قبلی سیستم مدیریت بحران توانست به شهروندان اعلام کند که از محل سکونت خود خارج شوند و همین امر موجب شد که خوشبختانه گزارش فوتی نداشته باشیم.

امین صابری نیا گفت:‌ خوشبختانه تعداد مصدومین با توجه به شدت زلزله پایین بوده است، اما تنها نگرانی ما اکنون تأمین آب آشامیدنی و اسکان 3 هزار خانوار برای زلزله زدگان و پیشگیری از بیماریهای عفونی است و نیروهای بهداشتی و درمانی، اورژانس و هلال احمر در منطقه مستقر و در حال ارائه خدمات هستند .

وی با اشاره به تشکیل کمیته بهداشت با حضور نماینده وزارت بهداشت در منطقه گفت: در شروع حادثه تیم درمانی در محل فعال شد و تعداد 4 اتوبوس آمبولانس و 2 بالگرد اورژانس هوایی به منطقه اعزام شدند.

به گفته وی علیرغم قدرت بالای زلزله که احتمال تخریب زیرساختی بسیاری وجود داشت خوشبختانه با تمهیدات به موقع و هشدار اولیه ستاد بحران خسارات جانی نداشتیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیزاز پیگیری مستقیم رئیس جمهور و اعضای دولت از جزئیات زلزله ایلام خبر داد و به ایسنا گفت:‌ تا کنون این زلزله بیش از 200 مجروح بر جای گذاشته است.

اسماعیل نجار در این باره گفت: آخرین ارزیابی‌های ما از زلزله حاکی از این است که در مجموع به 70 درصد از ساختمان‌های شهری مورموری بین 10 تا 80 درصد خسارت وارد شده و میزان خسارت در امور زیربنایی نیز به همین شدت است.

براساس گزارش ایسنا، همچنین زمین لرزه مورموری بخش‌هایی از استان‌های مجاور از جمله خوزستان و کرمانشاه را نیز لرزاند که شدت این زمین لرزه جمعی از مردم شهر کرمانشاه را به خیابان‌ها کشاند.

همچنین با توجه به بزرگی حادثه با امدادگران استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان برای اعلام آمادگی تماس گرفته شده‌ است.

وقوع زلزله در مورموری - ایلام

وقوع زلزله در مورموری - ایلام

وقوع زلزله در مورموری - ایلام

انتهای پیام

نظر شما