شناسهٔ خبر: 67664933 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بسته خبر خوب|

از تاریخ عرضه ارز اربعین تا ادامه یافتن روابط سازمان گردشگری ملل متحد با ایران

ایمنا از ادامه یافتن روابط سازمان گردشگری ملل متحد با ایران، عرضه ارز اربعین از هفتم مرداد، کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت، امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی، ابلاغ سند ملی سبک پوشش اسلامی-ایرانی و تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی در بسته خبر خوب می‌گوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ ادامه یافتن روابط سازمان گردشگری ملل متحد با ایران می‌رویم، در ادامه نیز عرضه ارز اربعین از هفتم مرداد مطرح شده است، همچنین کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت با استفاده از زیرساخت‌های مدیریت مصرف، امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی، ابلاغ سند ملی سبک پوشش اسلامی-ایرانی و تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

به روابط خوب خود با ایران ادامه می‌دهیم

به روابط خوب خود با ایران ادامه می‌دهیم

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل گردشگری ملل متحد در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: «مفتخرم به مناسبت انتخاب جنابعالی به‌عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران صمیمانه‌ترین تبریکات خود را عرض نموده و برای جنابعالی آرزوی موفقیت روزافزون در تصدی این مسئولیت داشته باشم. کشور ایران از زمان پیوستن به سازمان گردشگری ملل متحد در سال ۱۹۷۵ به عنوان عضو مؤسس، یکی از مهم‌ترین و فعال‌ترین اعضای این سازمان بوده و خواهد بود.

در ادامه این پیام آمده است: سازمان گردشگری ملل متحد از همکاری بسیار نزدیک و مثمرثمری با کشور شگفت‌انگیز شما برخوردار بوده است، کشوری که جایگاه‌های والای مختلفی را در نهادهای قانونی و کمیته‌های فنی ما کسب کرده است. ایران در حال حاضر عضو شورای اجرایی به نمایندگی از کمیسیون سازمان گردشگری ملل متحد در منطقه جنوب آسیا و عضو کمیته آموزش آنلاین گردشگری است. این افتخار را داشتم که برای شرکت در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران یک سفر رسمی به ایران داشته باشم و تحت تأثیر میراث فرهنگی غنی ایران و مهمان نوازی چشمگیر مردم ایران قرار گرفتم.

در بخش پایانی این پیام آمده است: اطمینان دارم که ایران و سازمان گردشگری ملل متحد تحت رهبری خردمندانه جنابعالی به روابط بسیار خوب خود ادامه خواهند داد و همکاری ممتاز ما با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را توسعه خواهند بخشید. یک‌بار دیگر تبریک صمیمانه خود را به جنابعالی به عنوان رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران ابراز نموده و مشتاقانه منتظر فرصت دیدار مجدد از کشور شما در آینده نزدیک هستم. رئیس جمهور محترم خواهشمند است بالاترین مراتب ارادت اینجانب را پذیرا باشید.»

ارز اربعین از ۷ مرداد عرضه می‌شود

ارز اربعین از هفتم مرداد عرضه می‌شود

محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه ستاد اربعین اظهار کرد: آماده‌ایم از هفتم مرداد ارز زیارتی در اختیار زائران عتبات عالیات قرار دهیم.

وی افزود: سال گذشته سماح برای دریافت ارز ضروری بود و مشکلاتی را برای زائران به وجود آورد، در سال جاری بانک مرکزی آماده است تا بدون ارائه کد سماح، ارز مسافرتی ارائه دهد.

رئیس بانک مرکزی گفت: زوار اربعین که از سیستم بانکی کشور ارز دریافت کرده‌اند، بعد از بازگشت می‌توانند ارز باقی‌مانده را به همان نرخ خرید به بانک‌ها برگردانند؛ زوار پنج سال به بالا می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار به قیمت ارز مرکز مبادله دریافت کنند.

کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت با استفاده از زیرساخت‌های مدیریت مصرف

کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت با استفاده از زیرساخت‌های مدیریت مصرف

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آئین گشایش «مرکز تعمیرات تخصصی پایانه‌های سامانه هوشمند سوخت» اظهار کرد: با پشتیبانی و حضور بانک ملی در کنار انجمن‌های صنفی جایگاه‌ها و تجهیز کارگاه‌ها در استان‌ها می‌توان خرابی سامانه هوشمند سوخت را به حداقل ممکن رساند، همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارتخوان‌ها تعمیر و در مجاری عرضه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ مصرف کشور در حوزه انرژی ۳۲ میلیارد لیتر بوده که هم‌اکنون این رقم به ۴۶ میلیارد لیتر رسیده است، این اتفاق به افزایش مقدار تراکنش‌ها و سرانجام ضرورت‌یافتن روزآمدسازی سامانه هوشمند سوخت منجر شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه وزارت نفت در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه نخست را دارد، بیان کرد: در بخش مدیریت مصرف، سامانه نقشه‌برداری (مپینک Mapping) در حوزه نقل و انتقالات شهری و برون‌شهری راه‌اندازی شده و تا ماه آینده عملیاتی می‌شود که سبب کاهش روزانه ۵ تا ۷ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهد شد.

سالاری ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده در بخش مدیریت مصرف تا پایان سال جاری در مجموع شاهد کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهیم بود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی

در حاشیه نشست صمیمی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و آئین بدرقه کاروان اعزامی کشورمان به المپیک پاریس، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی جهت «راه اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال‌شرق کشور تابعه آکادمی ملی المپیک» با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک و سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته و نماینده آستان قدس رضوی به امضا رسید.

در تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسیده مقرر شد طرفین به منظور بهره‌مندی از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات و تجهیزات در اختیار مؤسسه برای «راه‌اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال شرق تابعه آکادمی ملی المپیک» و توانمندسازی علمی، تخصصی، توسعه و ارتقای قابلیت‌های جسمی، روحی و روانی المپین‌ها، قهرمانان، ورزشکاران تیم‌های ملی و استعدادیابی و رشد ظرفیت‌های بالقوه در نوجوانان و جوانان نخبه ورزشکار و ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگی، اخلاقی و ایرانی همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.

همچنین بر اساس تفاهم‌نامه به امضا رسیده مقرر شد در ایجاد شرایط و بستر سازی لازم به منظور برگزاری اردوهای تیم‌های ملی آقایان و بانوان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان با استفاده از ظرفیت‌های مؤسسه، تعامل و همکاری خوبی در راستای تنظیم و اجرای برنامه‌های مشترک در زمینه بهره‌مندی از اماکن و تأسیسات ورزشی و خدماتی، کتابخانه، مراکز و وسایل تخصصی ورزشی همکاری خوبی صورت پذیرد.

از طرفی برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی، برگزاری همایش‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، تخصصی و ورزشی، استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانایی‌های طرفین جهت فعالیت مشترک ورزشی، بهره برداری از ظرفیت‌های طرفین جهت آماده‌سازی، تقویت و کمک به تیم‌های ملی از قبیل اسکان، فضای مناسب تمرینی، سالن بدنسازی، استخر، امکانات پزشکی، همکاری در اسکان اردوهای تیم‌های ملی بانوان و آقایان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان همکاری خوبی صورت پذیرد.

سیدمناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و کمیته المپیک اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس صورت گرفت و خدا را شکر در مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی به پاریس و تقدیر از آن‌ها توسط وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک هستیم.

وی افزود: در چند ماه گذشته یک کار کارشناسی با آستان قدس به عنوان نخستین پایگاه متصل به آکادمی ملی المپیک انجام دادیم، نظر کمیته ملی المپیک بر این بوده است که سه یا چهار نقطه به عنوان کمپ و مرکز استعدادیابی را به عنوان زیرمجموعه کمیته المپیک داشته باشیم و تفاهم‌نامه همکاری اولین کمپ در استان خراسان رضوی با حضور عزیزان در آستان قدس رضوی امضا شد.

سند ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی در حالی ابلاغ شد که این مصوبه در هفت ماده و پنج تبصره بر اساس مصوبه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی و به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی در جلسه هشتم خرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و محمد مخبر آن را در سوم تیرماه به دستگاه‌های مسئول در حوزه حجاب ابلاغ کرد.

وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد، صمت، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، صداوسیما، معاونت اجتماعی قوه قضائیه، مرکز ملی فضای مجازی، پلیس فتا، شورای اجتماعی کشور، اتاق اصناف، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، کمیسیون فرهنگی مجلس از جمله دستگاه‌هایی هستند که این مصوبه به آن‌ها ابلاغ شده است.

در مقدمه این سند ملی آمده است: سبک زندگی به عنوان نقطه عطف میان اندیشه تمدنی انقلاب اسلامی و عرصه تحقق و اجرای آن همان منطقه میانی حد فاصل باورهای فطری و اراده منتهی به رفتار مردم است که از نیازهای طبیعی و قوای فعاله بشری متأثر بوده و عدم فعلیت یافتن شایسته و جامع انقلاب اسلامی در منطقه اعتباریات زمینه را برای نشو و نمای سنت‌های غیر فطری فراهم می‌سازد و مانع از امتداد عقلانیت توحیدی در صحنه رفتار و عمل اجتماعی خواهد شد.

تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی

تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی

مهدی انصاری دوگاهه، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با اشاره به دستگاه‌های تهیه شده از محل وام بانک‌های جهانی اظهار کرد: تمام مراحل تحویل دستگاه‌های مربوط به وام بانک جهانی مرحله دوم انجام شده و حدود ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور دستگاه‌های مربوطه را دریافت کردند، در حال حاضر دستگاه‌های تأمین شده در آزمایشگاه‌ها نصب، راه‌اندازی و آموزش‌های لازم نیز به کارشناسان ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین این دستگاه‌ها شامل «GC» و «HPLC» هستند که در اختیار حداقل ۱۰ معاونت در سراسر کشور قرار گرفته است، امیدواریم سازمان غذا و دارو بتواند در مرحله سوم مبلغ بیشتری از وام بانک جهانی را برای تأمین دستگاه‌های جدید دریافت کند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با بیان اینکه در مرحله دوم حدود پنج درصد وام بانک جهانی دریافت شده است، گفت: با قول مساعد وزیر و تمهیدات در نظر گرفته شده در مرکز هماهنگی اقتصادی، امیدواریم این میزان به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد، در این صورت امیدوار خواهیم بود که تمام معاونت‌هایی که آزمایشگاه دارند، تجهیزات خود را دریافت کنند.

انصاری از برگزاری همایش مدیران آزمایشگاه‌های کشور در ۱۰ و ۱۱ مردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام پیشنهادات در این زمینه دریافت شده است و سین برنامه را برای معاونت‌ها ارسال کرده‌ایم.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل گردشگری ملل متحد در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: «مفتخرم به مناسبت انتخاب جنابعالی به‌عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران صمیمانه‌ترین تبریکات خود را عرض نموده و برای جنابعالی آرزوی موفقیت روزافزون در تصدی این مسئولیت داشته باشم. کشور ایران از زمان پیوستن به سازمان گردشگری ملل متحد در سال ۱۹۷۵ به عنوان عضو مؤسس، یکی از مهم‌ترین و فعال‌ترین اعضای این سازمان بوده و خواهد بود.

در ادامه این پیام آمده است: سازمان گردشگری ملل متحد از همکاری بسیار نزدیک و مثمرثمری با کشور شگفت‌انگیز شما برخوردار بوده است، کشوری که جایگاه‌های والای مختلفی را در نهادهای قانونی و کمیته‌های فنی ما کسب کرده است. ایران در حال حاضر عضو شورای اجرایی به نمایندگی از کمیسیون سازمان گردشگری ملل متحد در منطقه جنوب آسیا و عضو کمیته آموزش آنلاین گردشگری است. این افتخار را داشتم که برای شرکت در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران یک سفر رسمی به ایران داشته باشم و تحت تأثیر میراث فرهنگی غنی ایران و مهمان نوازی چشمگیر مردم ایران قرار گرفتم.

در بخش پایانی این پیام آمده است: اطمینان دارم که ایران و سازمان گردشگری ملل متحد تحت رهبری خردمندانه جنابعالی به روابط بسیار خوب خود ادامه خواهند داد و همکاری ممتاز ما با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را توسعه خواهند بخشید. یک‌بار دیگر تبریک صمیمانه خود را به جنابعالی به عنوان رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران ابراز نموده و مشتاقانه منتظر فرصت دیدار مجدد از کشور شما در آینده نزدیک هستم. رئیس جمهور محترم خواهشمند است بالاترین مراتب ارادت اینجانب را پذیرا باشید.»

ارز اربعین از ۷ مرداد عرضه می‌شود

ارز اربعین از هفتم مرداد عرضه می‌شود

محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه ستاد اربعین اظهار کرد: آماده‌ایم از هفتم مرداد ارز زیارتی در اختیار زائران عتبات عالیات قرار دهیم.

وی افزود: سال گذشته سماح برای دریافت ارز ضروری بود و مشکلاتی را برای زائران به وجود آورد، در سال جاری بانک مرکزی آماده است تا بدون ارائه کد سماح، ارز مسافرتی ارائه دهد.

رئیس بانک مرکزی گفت: زوار اربعین که از سیستم بانکی کشور ارز دریافت کرده‌اند، بعد از بازگشت می‌توانند ارز باقی‌مانده را به همان نرخ خرید به بانک‌ها برگردانند؛ زوار پنج سال به بالا می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار به قیمت ارز مرکز مبادله دریافت کنند.

کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت با استفاده از زیرساخت‌های مدیریت مصرف

کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت با استفاده از زیرساخت‌های مدیریت مصرف

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آئین گشایش «مرکز تعمیرات تخصصی پایانه‌های سامانه هوشمند سوخت» اظهار کرد: با پشتیبانی و حضور بانک ملی در کنار انجمن‌های صنفی جایگاه‌ها و تجهیز کارگاه‌ها در استان‌ها می‌توان خرابی سامانه هوشمند سوخت را به حداقل ممکن رساند، همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارتخوان‌ها تعمیر و در مجاری عرضه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ مصرف کشور در حوزه انرژی ۳۲ میلیارد لیتر بوده که هم‌اکنون این رقم به ۴۶ میلیارد لیتر رسیده است، این اتفاق به افزایش مقدار تراکنش‌ها و سرانجام ضرورت‌یافتن روزآمدسازی سامانه هوشمند سوخت منجر شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه وزارت نفت در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه نخست را دارد، بیان کرد: در بخش مدیریت مصرف، سامانه نقشه‌برداری (مپینک Mapping) در حوزه نقل و انتقالات شهری و برون‌شهری راه‌اندازی شده و تا ماه آینده عملیاتی می‌شود که سبب کاهش روزانه ۵ تا ۷ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهد شد.

سالاری ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده در بخش مدیریت مصرف تا پایان سال جاری در مجموع شاهد کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهیم بود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی

در حاشیه نشست صمیمی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و آئین بدرقه کاروان اعزامی کشورمان به المپیک پاریس، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی جهت «راه اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال‌شرق کشور تابعه آکادمی ملی المپیک» با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک و سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته و نماینده آستان قدس رضوی به امضا رسید.

در تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسیده مقرر شد طرفین به منظور بهره‌مندی از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات و تجهیزات در اختیار مؤسسه برای «راه‌اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال شرق تابعه آکادمی ملی المپیک» و توانمندسازی علمی، تخصصی، توسعه و ارتقای قابلیت‌های جسمی، روحی و روانی المپین‌ها، قهرمانان، ورزشکاران تیم‌های ملی و استعدادیابی و رشد ظرفیت‌های بالقوه در نوجوانان و جوانان نخبه ورزشکار و ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگی، اخلاقی و ایرانی همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.

همچنین بر اساس تفاهم‌نامه به امضا رسیده مقرر شد در ایجاد شرایط و بستر سازی لازم به منظور برگزاری اردوهای تیم‌های ملی آقایان و بانوان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان با استفاده از ظرفیت‌های مؤسسه، تعامل و همکاری خوبی در راستای تنظیم و اجرای برنامه‌های مشترک در زمینه بهره‌مندی از اماکن و تأسیسات ورزشی و خدماتی، کتابخانه، مراکز و وسایل تخصصی ورزشی همکاری خوبی صورت پذیرد.

از طرفی برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی، برگزاری همایش‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، تخصصی و ورزشی، استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانایی‌های طرفین جهت فعالیت مشترک ورزشی، بهره برداری از ظرفیت‌های طرفین جهت آماده‌سازی، تقویت و کمک به تیم‌های ملی از قبیل اسکان، فضای مناسب تمرینی، سالن بدنسازی، استخر، امکانات پزشکی، همکاری در اسکان اردوهای تیم‌های ملی بانوان و آقایان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان همکاری خوبی صورت پذیرد.

سیدمناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و کمیته المپیک اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس صورت گرفت و خدا را شکر در مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی به پاریس و تقدیر از آن‌ها توسط وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک هستیم.

وی افزود: در چند ماه گذشته یک کار کارشناسی با آستان قدس به عنوان نخستین پایگاه متصل به آکادمی ملی المپیک انجام دادیم، نظر کمیته ملی المپیک بر این بوده است که سه یا چهار نقطه به عنوان کمپ و مرکز استعدادیابی را به عنوان زیرمجموعه کمیته المپیک داشته باشیم و تفاهم‌نامه همکاری اولین کمپ در استان خراسان رضوی با حضور عزیزان در آستان قدس رضوی امضا شد.

سند ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی در حالی ابلاغ شد که این مصوبه در هفت ماده و پنج تبصره بر اساس مصوبه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی و به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی در جلسه هشتم خرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و محمد مخبر آن را در سوم تیرماه به دستگاه‌های مسئول در حوزه حجاب ابلاغ کرد.

وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد، صمت، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، صداوسیما، معاونت اجتماعی قوه قضائیه، مرکز ملی فضای مجازی، پلیس فتا، شورای اجتماعی کشور، اتاق اصناف، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، کمیسیون فرهنگی مجلس از جمله دستگاه‌هایی هستند که این مصوبه به آن‌ها ابلاغ شده است.

در مقدمه این سند ملی آمده است: سبک زندگی به عنوان نقطه عطف میان اندیشه تمدنی انقلاب اسلامی و عرصه تحقق و اجرای آن همان منطقه میانی حد فاصل باورهای فطری و اراده منتهی به رفتار مردم است که از نیازهای طبیعی و قوای فعاله بشری متأثر بوده و عدم فعلیت یافتن شایسته و جامع انقلاب اسلامی در منطقه اعتباریات زمینه را برای نشو و نمای سنت‌های غیر فطری فراهم می‌سازد و مانع از امتداد عقلانیت توحیدی در صحنه رفتار و عمل اجتماعی خواهد شد.

تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی

تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی

مهدی انصاری دوگاهه، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با اشاره به دستگاه‌های تهیه شده از محل وام بانک‌های جهانی اظهار کرد: تمام مراحل تحویل دستگاه‌های مربوط به وام بانک جهانی مرحله دوم انجام شده و حدود ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور دستگاه‌های مربوطه را دریافت کردند، در حال حاضر دستگاه‌های تأمین شده در آزمایشگاه‌ها نصب، راه‌اندازی و آموزش‌های لازم نیز به کارشناسان ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین این دستگاه‌ها شامل «GC» و «HPLC» هستند که در اختیار حداقل ۱۰ معاونت در سراسر کشور قرار گرفته است، امیدواریم سازمان غذا و دارو بتواند در مرحله سوم مبلغ بیشتری از وام بانک جهانی را برای تأمین دستگاه‌های جدید دریافت کند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با بیان اینکه در مرحله دوم حدود پنج درصد وام بانک جهانی دریافت شده است، گفت: با قول مساعد وزیر و تمهیدات در نظر گرفته شده در مرکز هماهنگی اقتصادی، امیدواریم این میزان به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد، در این صورت امیدوار خواهیم بود که تمام معاونت‌هایی که آزمایشگاه دارند، تجهیزات خود را دریافت کنند.

انصاری از برگزاری همایش مدیران آزمایشگاه‌های کشور در ۱۰ و ۱۱ مردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام پیشنهادات در این زمینه دریافت شده است و سین برنامه را برای معاونت‌ها ارسال کرده‌ایم.

محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه ستاد اربعین اظهار کرد: آماده‌ایم از هفتم مرداد ارز زیارتی در اختیار زائران عتبات عالیات قرار دهیم.

وی افزود: سال گذشته سماح برای دریافت ارز ضروری بود و مشکلاتی را برای زائران به وجود آورد، در سال جاری بانک مرکزی آماده است تا بدون ارائه کد سماح، ارز مسافرتی ارائه دهد.

رئیس بانک مرکزی گفت: زوار اربعین که از سیستم بانکی کشور ارز دریافت کرده‌اند، بعد از بازگشت می‌توانند ارز باقی‌مانده را به همان نرخ خرید به بانک‌ها برگردانند؛ زوار پنج سال به بالا می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار به قیمت ارز مرکز مبادله دریافت کنند.

کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت با استفاده از زیرساخت‌های مدیریت مصرف

کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت با استفاده از زیرساخت‌های مدیریت مصرف

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آئین گشایش «مرکز تعمیرات تخصصی پایانه‌های سامانه هوشمند سوخت» اظهار کرد: با پشتیبانی و حضور بانک ملی در کنار انجمن‌های صنفی جایگاه‌ها و تجهیز کارگاه‌ها در استان‌ها می‌توان خرابی سامانه هوشمند سوخت را به حداقل ممکن رساند، همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارتخوان‌ها تعمیر و در مجاری عرضه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ مصرف کشور در حوزه انرژی ۳۲ میلیارد لیتر بوده که هم‌اکنون این رقم به ۴۶ میلیارد لیتر رسیده است، این اتفاق به افزایش مقدار تراکنش‌ها و سرانجام ضرورت‌یافتن روزآمدسازی سامانه هوشمند سوخت منجر شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه وزارت نفت در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه نخست را دارد، بیان کرد: در بخش مدیریت مصرف، سامانه نقشه‌برداری (مپینک Mapping) در حوزه نقل و انتقالات شهری و برون‌شهری راه‌اندازی شده و تا ماه آینده عملیاتی می‌شود که سبب کاهش روزانه ۵ تا ۷ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهد شد.

سالاری ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده در بخش مدیریت مصرف تا پایان سال جاری در مجموع شاهد کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهیم بود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی

در حاشیه نشست صمیمی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و آئین بدرقه کاروان اعزامی کشورمان به المپیک پاریس، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی جهت «راه اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال‌شرق کشور تابعه آکادمی ملی المپیک» با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک و سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته و نماینده آستان قدس رضوی به امضا رسید.

در تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسیده مقرر شد طرفین به منظور بهره‌مندی از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات و تجهیزات در اختیار مؤسسه برای «راه‌اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال شرق تابعه آکادمی ملی المپیک» و توانمندسازی علمی، تخصصی، توسعه و ارتقای قابلیت‌های جسمی، روحی و روانی المپین‌ها، قهرمانان، ورزشکاران تیم‌های ملی و استعدادیابی و رشد ظرفیت‌های بالقوه در نوجوانان و جوانان نخبه ورزشکار و ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگی، اخلاقی و ایرانی همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.

همچنین بر اساس تفاهم‌نامه به امضا رسیده مقرر شد در ایجاد شرایط و بستر سازی لازم به منظور برگزاری اردوهای تیم‌های ملی آقایان و بانوان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان با استفاده از ظرفیت‌های مؤسسه، تعامل و همکاری خوبی در راستای تنظیم و اجرای برنامه‌های مشترک در زمینه بهره‌مندی از اماکن و تأسیسات ورزشی و خدماتی، کتابخانه، مراکز و وسایل تخصصی ورزشی همکاری خوبی صورت پذیرد.

از طرفی برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی، برگزاری همایش‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، تخصصی و ورزشی، استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانایی‌های طرفین جهت فعالیت مشترک ورزشی، بهره برداری از ظرفیت‌های طرفین جهت آماده‌سازی، تقویت و کمک به تیم‌های ملی از قبیل اسکان، فضای مناسب تمرینی، سالن بدنسازی، استخر، امکانات پزشکی، همکاری در اسکان اردوهای تیم‌های ملی بانوان و آقایان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان همکاری خوبی صورت پذیرد.

سیدمناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و کمیته المپیک اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس صورت گرفت و خدا را شکر در مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی به پاریس و تقدیر از آن‌ها توسط وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک هستیم.

وی افزود: در چند ماه گذشته یک کار کارشناسی با آستان قدس به عنوان نخستین پایگاه متصل به آکادمی ملی المپیک انجام دادیم، نظر کمیته ملی المپیک بر این بوده است که سه یا چهار نقطه به عنوان کمپ و مرکز استعدادیابی را به عنوان زیرمجموعه کمیته المپیک داشته باشیم و تفاهم‌نامه همکاری اولین کمپ در استان خراسان رضوی با حضور عزیزان در آستان قدس رضوی امضا شد.

سند ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی در حالی ابلاغ شد که این مصوبه در هفت ماده و پنج تبصره بر اساس مصوبه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی و به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی در جلسه هشتم خرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و محمد مخبر آن را در سوم تیرماه به دستگاه‌های مسئول در حوزه حجاب ابلاغ کرد.

وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد، صمت، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، صداوسیما، معاونت اجتماعی قوه قضائیه، مرکز ملی فضای مجازی، پلیس فتا، شورای اجتماعی کشور، اتاق اصناف، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، کمیسیون فرهنگی مجلس از جمله دستگاه‌هایی هستند که این مصوبه به آن‌ها ابلاغ شده است.

در مقدمه این سند ملی آمده است: سبک زندگی به عنوان نقطه عطف میان اندیشه تمدنی انقلاب اسلامی و عرصه تحقق و اجرای آن همان منطقه میانی حد فاصل باورهای فطری و اراده منتهی به رفتار مردم است که از نیازهای طبیعی و قوای فعاله بشری متأثر بوده و عدم فعلیت یافتن شایسته و جامع انقلاب اسلامی در منطقه اعتباریات زمینه را برای نشو و نمای سنت‌های غیر فطری فراهم می‌سازد و مانع از امتداد عقلانیت توحیدی در صحنه رفتار و عمل اجتماعی خواهد شد.

تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی

تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی

مهدی انصاری دوگاهه، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با اشاره به دستگاه‌های تهیه شده از محل وام بانک‌های جهانی اظهار کرد: تمام مراحل تحویل دستگاه‌های مربوط به وام بانک جهانی مرحله دوم انجام شده و حدود ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور دستگاه‌های مربوطه را دریافت کردند، در حال حاضر دستگاه‌های تأمین شده در آزمایشگاه‌ها نصب، راه‌اندازی و آموزش‌های لازم نیز به کارشناسان ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین این دستگاه‌ها شامل «GC» و «HPLC» هستند که در اختیار حداقل ۱۰ معاونت در سراسر کشور قرار گرفته است، امیدواریم سازمان غذا و دارو بتواند در مرحله سوم مبلغ بیشتری از وام بانک جهانی را برای تأمین دستگاه‌های جدید دریافت کند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با بیان اینکه در مرحله دوم حدود پنج درصد وام بانک جهانی دریافت شده است، گفت: با قول مساعد وزیر و تمهیدات در نظر گرفته شده در مرکز هماهنگی اقتصادی، امیدواریم این میزان به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد، در این صورت امیدوار خواهیم بود که تمام معاونت‌هایی که آزمایشگاه دارند، تجهیزات خود را دریافت کنند.

انصاری از برگزاری همایش مدیران آزمایشگاه‌های کشور در ۱۰ و ۱۱ مردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام پیشنهادات در این زمینه دریافت شده است و سین برنامه را برای معاونت‌ها ارسال کرده‌ایم.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آئین گشایش «مرکز تعمیرات تخصصی پایانه‌های سامانه هوشمند سوخت» اظهار کرد: با پشتیبانی و حضور بانک ملی در کنار انجمن‌های صنفی جایگاه‌ها و تجهیز کارگاه‌ها در استان‌ها می‌توان خرابی سامانه هوشمند سوخت را به حداقل ممکن رساند، همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارتخوان‌ها تعمیر و در مجاری عرضه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ مصرف کشور در حوزه انرژی ۳۲ میلیارد لیتر بوده که هم‌اکنون این رقم به ۴۶ میلیارد لیتر رسیده است، این اتفاق به افزایش مقدار تراکنش‌ها و سرانجام ضرورت‌یافتن روزآمدسازی سامانه هوشمند سوخت منجر شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه وزارت نفت در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه نخست را دارد، بیان کرد: در بخش مدیریت مصرف، سامانه نقشه‌برداری (مپینک Mapping) در حوزه نقل و انتقالات شهری و برون‌شهری راه‌اندازی شده و تا ماه آینده عملیاتی می‌شود که سبب کاهش روزانه ۵ تا ۷ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهد شد.

سالاری ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده در بخش مدیریت مصرف تا پایان سال جاری در مجموع شاهد کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهیم بود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی

در حاشیه نشست صمیمی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و آئین بدرقه کاروان اعزامی کشورمان به المپیک پاریس، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی جهت «راه اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال‌شرق کشور تابعه آکادمی ملی المپیک» با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک و سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته و نماینده آستان قدس رضوی به امضا رسید.

در تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسیده مقرر شد طرفین به منظور بهره‌مندی از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات و تجهیزات در اختیار مؤسسه برای «راه‌اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال شرق تابعه آکادمی ملی المپیک» و توانمندسازی علمی، تخصصی، توسعه و ارتقای قابلیت‌های جسمی، روحی و روانی المپین‌ها، قهرمانان، ورزشکاران تیم‌های ملی و استعدادیابی و رشد ظرفیت‌های بالقوه در نوجوانان و جوانان نخبه ورزشکار و ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگی، اخلاقی و ایرانی همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.

همچنین بر اساس تفاهم‌نامه به امضا رسیده مقرر شد در ایجاد شرایط و بستر سازی لازم به منظور برگزاری اردوهای تیم‌های ملی آقایان و بانوان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان با استفاده از ظرفیت‌های مؤسسه، تعامل و همکاری خوبی در راستای تنظیم و اجرای برنامه‌های مشترک در زمینه بهره‌مندی از اماکن و تأسیسات ورزشی و خدماتی، کتابخانه، مراکز و وسایل تخصصی ورزشی همکاری خوبی صورت پذیرد.

از طرفی برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی، برگزاری همایش‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، تخصصی و ورزشی، استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانایی‌های طرفین جهت فعالیت مشترک ورزشی، بهره برداری از ظرفیت‌های طرفین جهت آماده‌سازی، تقویت و کمک به تیم‌های ملی از قبیل اسکان، فضای مناسب تمرینی، سالن بدنسازی، استخر، امکانات پزشکی، همکاری در اسکان اردوهای تیم‌های ملی بانوان و آقایان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان همکاری خوبی صورت پذیرد.

سیدمناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و کمیته المپیک اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس صورت گرفت و خدا را شکر در مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی به پاریس و تقدیر از آن‌ها توسط وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک هستیم.

وی افزود: در چند ماه گذشته یک کار کارشناسی با آستان قدس به عنوان نخستین پایگاه متصل به آکادمی ملی المپیک انجام دادیم، نظر کمیته ملی المپیک بر این بوده است که سه یا چهار نقطه به عنوان کمپ و مرکز استعدادیابی را به عنوان زیرمجموعه کمیته المپیک داشته باشیم و تفاهم‌نامه همکاری اولین کمپ در استان خراسان رضوی با حضور عزیزان در آستان قدس رضوی امضا شد.

سند ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی در حالی ابلاغ شد که این مصوبه در هفت ماده و پنج تبصره بر اساس مصوبه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی و به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی در جلسه هشتم خرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و محمد مخبر آن را در سوم تیرماه به دستگاه‌های مسئول در حوزه حجاب ابلاغ کرد.

وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد، صمت، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، صداوسیما، معاونت اجتماعی قوه قضائیه، مرکز ملی فضای مجازی، پلیس فتا، شورای اجتماعی کشور، اتاق اصناف، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، کمیسیون فرهنگی مجلس از جمله دستگاه‌هایی هستند که این مصوبه به آن‌ها ابلاغ شده است.

در مقدمه این سند ملی آمده است: سبک زندگی به عنوان نقطه عطف میان اندیشه تمدنی انقلاب اسلامی و عرصه تحقق و اجرای آن همان منطقه میانی حد فاصل باورهای فطری و اراده منتهی به رفتار مردم است که از نیازهای طبیعی و قوای فعاله بشری متأثر بوده و عدم فعلیت یافتن شایسته و جامع انقلاب اسلامی در منطقه اعتباریات زمینه را برای نشو و نمای سنت‌های غیر فطری فراهم می‌سازد و مانع از امتداد عقلانیت توحیدی در صحنه رفتار و عمل اجتماعی خواهد شد.

تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی

تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی

مهدی انصاری دوگاهه، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با اشاره به دستگاه‌های تهیه شده از محل وام بانک‌های جهانی اظهار کرد: تمام مراحل تحویل دستگاه‌های مربوط به وام بانک جهانی مرحله دوم انجام شده و حدود ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور دستگاه‌های مربوطه را دریافت کردند، در حال حاضر دستگاه‌های تأمین شده در آزمایشگاه‌ها نصب، راه‌اندازی و آموزش‌های لازم نیز به کارشناسان ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین این دستگاه‌ها شامل «GC» و «HPLC» هستند که در اختیار حداقل ۱۰ معاونت در سراسر کشور قرار گرفته است، امیدواریم سازمان غذا و دارو بتواند در مرحله سوم مبلغ بیشتری از وام بانک جهانی را برای تأمین دستگاه‌های جدید دریافت کند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با بیان اینکه در مرحله دوم حدود پنج درصد وام بانک جهانی دریافت شده است، گفت: با قول مساعد وزیر و تمهیدات در نظر گرفته شده در مرکز هماهنگی اقتصادی، امیدواریم این میزان به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد، در این صورت امیدوار خواهیم بود که تمام معاونت‌هایی که آزمایشگاه دارند، تجهیزات خود را دریافت کنند.

انصاری از برگزاری همایش مدیران آزمایشگاه‌های کشور در ۱۰ و ۱۱ مردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام پیشنهادات در این زمینه دریافت شده است و سین برنامه را برای معاونت‌ها ارسال کرده‌ایم.

در حاشیه نشست صمیمی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و آئین بدرقه کاروان اعزامی کشورمان به المپیک پاریس، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی جهت «راه اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال‌شرق کشور تابعه آکادمی ملی المپیک» با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک و سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته و نماینده آستان قدس رضوی به امضا رسید.

در تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسیده مقرر شد طرفین به منظور بهره‌مندی از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات و تجهیزات در اختیار مؤسسه برای «راه‌اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال شرق تابعه آکادمی ملی المپیک» و توانمندسازی علمی، تخصصی، توسعه و ارتقای قابلیت‌های جسمی، روحی و روانی المپین‌ها، قهرمانان، ورزشکاران تیم‌های ملی و استعدادیابی و رشد ظرفیت‌های بالقوه در نوجوانان و جوانان نخبه ورزشکار و ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگی، اخلاقی و ایرانی همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.

همچنین بر اساس تفاهم‌نامه به امضا رسیده مقرر شد در ایجاد شرایط و بستر سازی لازم به منظور برگزاری اردوهای تیم‌های ملی آقایان و بانوان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان با استفاده از ظرفیت‌های مؤسسه، تعامل و همکاری خوبی در راستای تنظیم و اجرای برنامه‌های مشترک در زمینه بهره‌مندی از اماکن و تأسیسات ورزشی و خدماتی، کتابخانه، مراکز و وسایل تخصصی ورزشی همکاری خوبی صورت پذیرد.

از طرفی برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی، برگزاری همایش‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، تخصصی و ورزشی، استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانایی‌های طرفین جهت فعالیت مشترک ورزشی، بهره برداری از ظرفیت‌های طرفین جهت آماده‌سازی، تقویت و کمک به تیم‌های ملی از قبیل اسکان، فضای مناسب تمرینی، سالن بدنسازی، استخر، امکانات پزشکی، همکاری در اسکان اردوهای تیم‌های ملی بانوان و آقایان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان همکاری خوبی صورت پذیرد.

سیدمناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و کمیته المپیک اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس صورت گرفت و خدا را شکر در مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی به پاریس و تقدیر از آن‌ها توسط وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک هستیم.

وی افزود: در چند ماه گذشته یک کار کارشناسی با آستان قدس به عنوان نخستین پایگاه متصل به آکادمی ملی المپیک انجام دادیم، نظر کمیته ملی المپیک بر این بوده است که سه یا چهار نقطه به عنوان کمپ و مرکز استعدادیابی را به عنوان زیرمجموعه کمیته المپیک داشته باشیم و تفاهم‌نامه همکاری اولین کمپ در استان خراسان رضوی با حضور عزیزان در آستان قدس رضوی امضا شد.

سند ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی در حالی ابلاغ شد که این مصوبه در هفت ماده و پنج تبصره بر اساس مصوبه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی و به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی در جلسه هشتم خرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و محمد مخبر آن را در سوم تیرماه به دستگاه‌های مسئول در حوزه حجاب ابلاغ کرد.

وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد، صمت، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، صداوسیما، معاونت اجتماعی قوه قضائیه، مرکز ملی فضای مجازی، پلیس فتا، شورای اجتماعی کشور، اتاق اصناف، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، کمیسیون فرهنگی مجلس از جمله دستگاه‌هایی هستند که این مصوبه به آن‌ها ابلاغ شده است.

در مقدمه این سند ملی آمده است: سبک زندگی به عنوان نقطه عطف میان اندیشه تمدنی انقلاب اسلامی و عرصه تحقق و اجرای آن همان منطقه میانی حد فاصل باورهای فطری و اراده منتهی به رفتار مردم است که از نیازهای طبیعی و قوای فعاله بشری متأثر بوده و عدم فعلیت یافتن شایسته و جامع انقلاب اسلامی در منطقه اعتباریات زمینه را برای نشو و نمای سنت‌های غیر فطری فراهم می‌سازد و مانع از امتداد عقلانیت توحیدی در صحنه رفتار و عمل اجتماعی خواهد شد.

تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی

تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی

مهدی انصاری دوگاهه، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با اشاره به دستگاه‌های تهیه شده از محل وام بانک‌های جهانی اظهار کرد: تمام مراحل تحویل دستگاه‌های مربوط به وام بانک جهانی مرحله دوم انجام شده و حدود ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور دستگاه‌های مربوطه را دریافت کردند، در حال حاضر دستگاه‌های تأمین شده در آزمایشگاه‌ها نصب، راه‌اندازی و آموزش‌های لازم نیز به کارشناسان ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین این دستگاه‌ها شامل «GC» و «HPLC» هستند که در اختیار حداقل ۱۰ معاونت در سراسر کشور قرار گرفته است، امیدواریم سازمان غذا و دارو بتواند در مرحله سوم مبلغ بیشتری از وام بانک جهانی را برای تأمین دستگاه‌های جدید دریافت کند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با بیان اینکه در مرحله دوم حدود پنج درصد وام بانک جهانی دریافت شده است، گفت: با قول مساعد وزیر و تمهیدات در نظر گرفته شده در مرکز هماهنگی اقتصادی، امیدواریم این میزان به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد، در این صورت امیدوار خواهیم بود که تمام معاونت‌هایی که آزمایشگاه دارند، تجهیزات خود را دریافت کنند.

انصاری از برگزاری همایش مدیران آزمایشگاه‌های کشور در ۱۰ و ۱۱ مردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام پیشنهادات در این زمینه دریافت شده است و سین برنامه را برای معاونت‌ها ارسال کرده‌ایم.

سند ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی در حالی ابلاغ شد که این مصوبه در هفت ماده و پنج تبصره بر اساس مصوبه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی و به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی در جلسه هشتم خرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و محمد مخبر آن را در سوم تیرماه به دستگاه‌های مسئول در حوزه حجاب ابلاغ کرد.

وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد، صمت، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، صداوسیما، معاونت اجتماعی قوه قضائیه، مرکز ملی فضای مجازی، پلیس فتا، شورای اجتماعی کشور، اتاق اصناف، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، کمیسیون فرهنگی مجلس از جمله دستگاه‌هایی هستند که این مصوبه به آن‌ها ابلاغ شده است.

در مقدمه این سند ملی آمده است: سبک زندگی به عنوان نقطه عطف میان اندیشه تمدنی انقلاب اسلامی و عرصه تحقق و اجرای آن همان منطقه میانی حد فاصل باورهای فطری و اراده منتهی به رفتار مردم است که از نیازهای طبیعی و قوای فعاله بشری متأثر بوده و عدم فعلیت یافتن شایسته و جامع انقلاب اسلامی در منطقه اعتباریات زمینه را برای نشو و نمای سنت‌های غیر فطری فراهم می‌سازد و مانع از امتداد عقلانیت توحیدی در صحنه رفتار و عمل اجتماعی خواهد شد.

تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی

تجهیز ۲۲ دانشگاه کشور به دستگاه‌های به‌روز آزمایشگاهی

مهدی انصاری دوگاهه، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با اشاره به دستگاه‌های تهیه شده از محل وام بانک‌های جهانی اظهار کرد: تمام مراحل تحویل دستگاه‌های مربوط به وام بانک جهانی مرحله دوم انجام شده و حدود ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور دستگاه‌های مربوطه را دریافت کردند، در حال حاضر دستگاه‌های تأمین شده در آزمایشگاه‌ها نصب، راه‌اندازی و آموزش‌های لازم نیز به کارشناسان ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین این دستگاه‌ها شامل «GC» و «HPLC» هستند که در اختیار حداقل ۱۰ معاونت در سراسر کشور قرار گرفته است، امیدواریم سازمان غذا و دارو بتواند در مرحله سوم مبلغ بیشتری از وام بانک جهانی را برای تأمین دستگاه‌های جدید دریافت کند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با بیان اینکه در مرحله دوم حدود پنج درصد وام بانک جهانی دریافت شده است، گفت: با قول مساعد وزیر و تمهیدات در نظر گرفته شده در مرکز هماهنگی اقتصادی، امیدواریم این میزان به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد، در این صورت امیدوار خواهیم بود که تمام معاونت‌هایی که آزمایشگاه دارند، تجهیزات خود را دریافت کنند.

انصاری از برگزاری همایش مدیران آزمایشگاه‌های کشور در ۱۰ و ۱۱ مردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام پیشنهادات در این زمینه دریافت شده است و سین برنامه را برای معاونت‌ها ارسال کرده‌ایم.

مهدی انصاری دوگاهه، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با اشاره به دستگاه‌های تهیه شده از محل وام بانک‌های جهانی اظهار کرد: تمام مراحل تحویل دستگاه‌های مربوط به وام بانک جهانی مرحله دوم انجام شده و حدود ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور دستگاه‌های مربوطه را دریافت کردند، در حال حاضر دستگاه‌های تأمین شده در آزمایشگاه‌ها نصب، راه‌اندازی و آموزش‌های لازم نیز به کارشناسان ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین این دستگاه‌ها شامل «GC» و «HPLC» هستند که در اختیار حداقل ۱۰ معاونت در سراسر کشور قرار گرفته است، امیدواریم سازمان غذا و دارو بتواند در مرحله سوم مبلغ بیشتری از وام بانک جهانی را برای تأمین دستگاه‌های جدید دریافت کند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات با بیان اینکه در مرحله دوم حدود پنج درصد وام بانک جهانی دریافت شده است، گفت: با قول مساعد وزیر و تمهیدات در نظر گرفته شده در مرکز هماهنگی اقتصادی، امیدواریم این میزان به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد، در این صورت امیدوار خواهیم بود که تمام معاونت‌هایی که آزمایشگاه دارند، تجهیزات خود را دریافت کنند.

انصاری از برگزاری همایش مدیران آزمایشگاه‌های کشور در ۱۰ و ۱۱ مردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام پیشنهادات در این زمینه دریافت شده است و سین برنامه را برای معاونت‌ها ارسال کرده‌ایم.

نظر شما