شناسهٔ خبر: 15088168 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هویت‌بخشی ثمره اصلی مجلس دانش‌آموزی/ توجه به تشکیل پارلمان معلمان

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: یکی از اهداف بزرگ مجلس دانش‌آموزی هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هشتمین دوره مجلس شورای دانش‌آموزی با حضور حمیدرضا کفاش‌ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، رضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی و اسناد و جمعی دیگر از مسئولان مربوط در محل مجلس قدیم برگزار شد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: مدیران آینده هر جامعه در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند و من همیشه در صحبت‌هایم گفته‌ام اگر به دنبال جامعه‌ای پویا در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی هستیم، باید این کار را از آموزش و پرورش شروع کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید در مجلس دانش‌آموزی بتوانیم مقوله مشارکت‌جویی را در جامعه نهادینه کنیم.

رئیس کتابخانه ملی و اسناد در ادامه صحبت‌هایش گفت: یکی از کارهای مجلس دانش‌آموزی کادر‌سازی است به طوری که آینده یک جامعه را کادر‌های آن تعیین می‌کنند. یک جامعه در روند حرکت خود نیازمند رهبرانی‌ است که صلاحیت رهبری سیاسی و اجتماعی جامعه را داشته باشند و این کار باید در آموزش و پرورش انجام شود.

وی تصریح کرد: مهارت‌آموزی یکی از مسائل مهمی است که باید در مجلس دانش‌آموزی مطرح شود که یکی از مهارت‌های آن مهارت گفت‌وگو است. از طرفی یکی از چالش‌های جدی ایران این است که مهارت‌ گفت‌وگو به خوبی در جامعه نهادینه نشده است. گفت‌وگو کردن یعنی حل مسائل در فضای آرام و آزاد که نقطه مقابل آن مناقشه‌ است.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در این مجلس بیان می‌شود بحث نشاط ‌‌آفرینی است. جوان باید با نشاط باشد اگر در آموزش و پرورش لبخند نباشد در آن جامعه لبخند نخواهد بود.

وی پیشنهاد کرد: در کنار دروس اصلی، درس‌هایی به نام نشاط، گفت‌وگو، مهارت‌آموزی و سازگاری تدریس شود که هم معلم و هم دانش‌آموز به یادگیری آن بپردازند.

وی اضافه کرد: انسجام یکی از ارکان مهم فرهنگ است که هر دو جامعه باید با هم وحدت و هماهنگی داشته باشند.

انتهای پیام /