شناسهٔ خبر: 15077817 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

نمایندگان مجلس دانش آموزی باید به عقاید و نظرات دیگران احترام بگذارند

دبیرشورای عالی آموزش و پرورش گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی باید به عقاید و نظرات دیگران احترام بگذارند و بگذارند تا افراد دیگر بر فضایی کامل آزاد اندیشه ها و نظرات خود را مطرح کنند و اگر مخالفتی هم هست با احترام بیان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ احمد عابدینی در اولین نشست هشتمین مجلس دانش آموزی که در پژوهشگاه امام خمینی (ره) امروز 13 شهریورماه برگزار شد اظهار داشت: شما نمایندگان مجلس دانش آموزی فردا در مراسم تحلیف سوگندنامه قرائت می کنید که باید به آئین نامه های مجلس دانش آموزی و مسئولیتهای خود پایبندباشید و تمام توان خود را به کار بگیرید تا به اهداف تعیین شده دست یابید.
وی افزود: نقش دیگر شما بعنوان نماینده دانش آموزان این است که تعامل خوبی با معلمان، دانش آموزان و مسئولان داشته باشید و پیگیر مطالبات دانش آموزان باشید و از مطالبه و مشکلات بحق دانش آموزان غفلت نکنید.


دبیرشورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: شما باید در زمینه کتابت اسناد نیز تبحر داشته باشید یکی از آسیب های نظام آموزشی ما این است که کمتر به مهارت نوشتن تفکرات می پردازیم و مجلس دانش آموزی فرصت مغتنمی است تا هر آنچه را که می خواهید به زبان بیاورید ابتدا بنویسید زیرا مکتوب کردن تفکرات باعث می شود تا تقدم و تاخر مطالب خود را بهتر و تاثیرگذارتر بیان کنید.


وی عنوان کرد: اگر بتوانید در اندیشه های خود همگرایی کنید و در موارد لازم مشاوره بگیرید اسنادی که می نویسید ماندگار خواهد شد و تاریخ قضاوت خوبی در مورد شما می کند. برای نوشتن یک سند خوب باید به نکاتی مانند تعیین مسئله یا مشکل، تشخیص ضرورت و اهمیت، موانع و اهمیت موضوع، قابل وصول بودن اهداف، شناسایی مراجع زیصلاح، تناسب سند با نوع وظایف و اختیارات، باور به حرفه ای بودن تدوین سند، فرهنگ سازی و نهادینه کردن موضوع، باور به کار گروهی و مشارکت، شناسایی و پیش بینی منابع اعم از مالی و انسانی، جلب مشارکت متولیان و مسئولان مربوط برای تصویب و اجرای سند، محیط اجرای برنامه ها، ارتباطات و سازگاری، تفکر سیستمی و نظام سازی و روابط علی و معلولی توجه کنید.


عابدینی افزود:شما باید به اهمیت کار گروهی و مشورتی پی ببرید و کارها را به صورت مشورتی حل و فصل کنید و مسائل انفرادی را در سند مطرح نکنید. شما باید در مورد چارچوب اصلی سند به مواردی مانند کلیات، بیانیه ماموریت و وظایف سازمانی مجلس دانش آموزی، ارزشها، چشم انداز، شناخت و تحلیل محیط اجرای برنامه، اهداف کلان برنامه، راهبردهای کلان برای عملیاتی و اجرایی کردن برنامه، سیاست ها و خط مشی ها، استلزامات، نظام اجرایی و کنترل، ارزیابی و بازخورد و پیوست ها توجه کنید.


وی گفت: شما باید سعی کنید به نظرات مخالف احترام بگذارید و عقاید دیگران را بپذیرید و برنامه ها را بر اساس واقعیت های جامعه و فرهنگ جامعه تنظیم کنید تا زودتر به مرحله اجرا برسید.