شناسهٔ خبر: 1333454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فعالیت گروه جهادی علویون دانشگاه مازندران در مناطق محروم+ تصاویر

دانشجویان دانشگاه مازندران با عنوان گروه جهادی علویون با حضور در مناطق محروم استان مازندران به فعالیت‌­های عمرانی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از ساری، کانون جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران امسال در اقدامی جالب به جای اعزام چندین گروه به مناطق مختلف، همه گروه­‌های جهادی خود را یکپارچه کرده و به مدت یک ماه برای انجام فعالیت­‌های مختلف به روستاهای محروم شهرستان بابل اعزام شدند.

 

گروه جهادی علویون دانشگاه مازندران در این مدت فعالیت­‌های فرهنگی، علمی و عمرانی بیشماری را انجام دادند که البته بخش عمرانی این فعالیت‌ها با توجه به محروم بودن مناطق مذکور نمود بیشتری داشته است، که در ادامه عناوین فعالیت ها به همراه تصاویر آن آمده است.

 

 

 

برگزاری مراسم یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس، مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) و جشن میلاد حضرت معصومه (س) و برگزاری کلاس‌­های آموزشی متنوع برای دانش آموزان و اهالی روستا از برنامه های فرهنگی این اردوها بود.

 

 

فعالیت­های بهداشت و سلامت این گروه نیز شامل اجرای طرح پایش سلامت از قبیل تست قند خون، چربی خون و کمبود آهن اهالی روستا، تهیه لیستی کامل از وضعیت بهداشتی اهالی و بیماران صعب العلاج حاضر در روستا و همچنین فعالیت‌­های عمرانی شامل تجدیدبنای دبستان هجرت روستای سرجی کلا، آبرسانی روستای تورسو به طول 2.5 کیلومتر، آبرسانی دبستان 13 آبان روستاهای تورسو و سیبرون و رنگ آمیزی و نقاشی دبیرستان دخترانه روستای فیروزجاه بود.

 

فعالیت­‌های عرصه اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی این گروه نیز شامل برگزاری دوره‌­های آموزشی قالی بافی، پرورش قارچ و غیره با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و فنی و حرفه‌­ای شهرستان بابل است.

نظر شما