شناسهٔ خبر: 67615315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار:

آماده پذیرش ۵۰۰ هزار زائر اربعین در آذربایجان‌ غربی هستیم

المیرا عسگری زاده

استاندار آذربایجان غربی گفت: آماده پذیرش ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در استان و بویژه مرز تمرچین پیرانشهر هستیم.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان ۲۰ تیرماه در جلسه ستاد اربعین استان که در محل فرمانداری ماکو برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای بی‌سابقه در مناطق جنوب و غرب کشور، پیش‌بینی می‌شود زائران بیشتری مرز تمرچین را برای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی انتخاب کنند.

وی همچنین با اشاره به سفر زائرین اربعین کشورهای منطقه قفقاز از مرز تمرچین در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های مرز تمرچین و فاصله کمتر سفر زائران منطقه قفقاز به عتبات عالیات از آذربایجان غربی، پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران کشورهای این منطقه از مسیر تمرچین به عتبات عالیات افزایش یابد.

استاندار آذربایجان‌ غربی بر معرفی بیشتر مزایای مرز تمرچین جهت سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی نیز تاکید کرد و افزود: صداوسیمای مرکز استان با تهیه مستندهای ویژه و پخش در شبکه‌های بین‌المللی، در خصوص معرفی مرز تمرچین برای تردد زائرین اربعین بویژه زائرین خارجی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر بهره‌گیری از تشکل‌های مردمی در اجزای برنامه‌های اربعین حسینی، اضافه کرد: تشکل‌های مردمی می‌توانند در ایجاد موکب‌های ویژه پذیرایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی زائران اربعین حسین در منطقه، نقش مهمی ایفا کنند. 

وی در ادامه، بحث فرهنگی را یکی از دستاوردهای مهم اربعین حسینی دانست و افزود: حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام متعلق به مذهب خاصی نبوده و متعلق به تمامی پیروان ادیان الهی و آزاداندیشان جهان است و ما در سال گذشته حضور پیروان ادیان و مذاهب مختلف از جمله شیعه، سنی، ارمنی و آشوری را در ایجاد موکب و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در استان شاهد بودیم.

استاندار آذربایجان‌ غربی مرز بازرگان را پیشانی ورود زائران اربعین حسینی از منطقه قفقاز به جمهوری اسلامی ایران در راستای تردد از مرز تمرچین عنوان کرد و یادآور شد: تمامی زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد اماکن اقامتی، پذیرایی، بهداشت و درمان و ... باید در این مرز مورد توجه قرار گرفته و تمامی امکانات لازم در این زمینه بسیج شود.

معتمدیان با قدردانی از تمامی مسئولان و اعضای ستاد اربعین حسینی در فراهم کردن زمین‌های لازم برای تردد زائرین در دو سال گذشته، افزود: تمامی مسئولان عاشقانه و دلسوزانه در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم را در راستای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی در استان انجام دادند و ما امیدواریم در طول سال نیز مسئولان حسینی‌وار در خدمت مردم باشند تا مسائل و مشکلات آنان در کوتاه‌ترین زمان رفع شود.

انتهای پیام

نظر شما