شناسهٔ خبر: 67616828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فارس؛ مهیای برپایی همایش شیرخوارگان حسینی

زهرا عسگری

دبیر ستاد اربعین استان فارس از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۸۰۰ نقطه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدمجتبی علوی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی چند سالی است که با الگوبرداری از قیام خونین کربلا و کوچکترین شهید آن صحنه، حضرت علی اصغر(ع) توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در صبح اولین جمعه از ماه محرم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال این همایش معنوی در روز جمعه، ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود که در استان فارس نیز همچون سایر نقاط کشور این مراسم در ۸۰۰ نقطه از شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان برگزار می‌شود.

عضو شورای فرهنگی استانداری فارس گفت: اصلی‌ترین و بزرگترین مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از ساعت ۸ صبح روز ۲۲ تیر ماه آغاز می‌شود که از همه علاقه‌مندان جهت شرکت در این مراسم مخصوصا مادران به همراه نوزادان و کودکان خود دعوت به‌عمل می‌آید.

علوی اردکانی ادامه داد: همچنین در حاشیه این همایش برنامه‌های جنبی خاصی نیز تدارک دیده شده است از جمله استقرار ۵  اکیپ و گروه پزشکی اعم از پزشکان متخصص و عمومی، پرستاران و ‌کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی و بسیج دانشجویی که به طور رایگان به ارائه خدمات درمانی به مادران و کودکان آنان می‌پردازند.

وی یادآور شد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان برگزاری این همایش در شهرستان‌ها توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان، جهت برگزاری هر چه بهتر و با شکوه‌تر این برنامه انجام شده است و توسط این مجمع با حمایت خیرین و مخصوصا کمک بانوان، تعداد۱۵۰ هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی در خیمه‌گاه حضرت علی اصغر(ع) واقع در چهار راه سرداران دوخت، بسته‌بندی و آماده شده است که به صورت رایگان در اختیار برگزارکنندگان در روستاها و شهرها قرار گرفته است.

دبیر ستاد اربعین استان فارس افزود: از جمله برنامه‌های دیگر این مراسم خواندن و قرائت نذرنامه مادران است که در این نذرنامه مادران فرزندان خود را نذر امام زمان(عج) می‌کنند و این برنامه هم به صورت همزمان در سراسر کشور راس ساعت ۱۰ صبح همان روز جمعه برگزار خواهد شد که به طور مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما هم پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا، همایش شیرخوارگان حسینی به صورت همزمان در ۴۵ کشور در ۵ قاره دنیا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما