شناسهٔ خبر: 1303419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور کوهدشت:

کشت ذرت در دهستان جنوبی کوهدشت باغات منطقه را در معرض نابودی قرار داده است

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور شهرستان کوهدشت گفت: کشت ذرت به عنوان یک محصول نیازمند به آب فراوان در دهستان جنوبی کوهدشت باغات منطقه را در معرض نابودی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

فتحی در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" در خرم‌آباد، با اشاره به برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان کوهدشت در روستاهای دهستان جنوبی این شهرستان گفت: به علت کشت ذرت به عنوان یک محصول نیازمند به آب فراوان در اراضی روستاهای دهستان جنوبی کوهدشت باغات این دهستان در معرض نابودی قرار دارند.

 

وی خلاء آموزش و ترویج کشاورزی را از جمله عوامل گسترش کشت محصول ذرت در روستاهای دهستان جنوبی شهرستان کوهدشت عنوان کرد و افزود: این روستاها در مجاورت سد هاله قرار دارند؛ از این رو ضرورت دارد که بخشی از آب این سد با ایجاد شبکه‌های آبیاری برای تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی و باغات روستاهای دهستان جنوبی اقدام شود.

 

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور شهرستان کوهدشت با اشاره به گسترش استفاده از ماهواره در این روستاها گفت: متاسفانه فرهنگ برنامه‎های ماهواره‎ای در بین مردم این روستاها در حال قالب شدن است.

 

فتحی با بیان اینکه ورود ماهواره به روستای تنگ داراب ریکا که پاک‎ترین و معتقدترین مردم در آن زندگی می کنند با مقاومت اهالی این روستا مواجه شده است، ادامه داد: با این وجود در این روستا علی رغم اینکه سه قطعه زمین از طرف خیرین جهت ساخت مسجد اهداء شده فاقد مسجد است؛ از این رو ضرورت دارد که مسئولان ذی‎ربط در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در 9 روستای محل فعالیت دانشجویان جهادی این شهرستان سه مسجد نیمه‎کاره و چندین قطعه زمین بلاتکلیف که جهت احداث مسجد تعیین شده‎اند وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا تنها یک روستا دارای مسجد است.

 

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور شهرستان کوهدشت یادآور شد: در حال حاضر احداث مسجد در روستای داوود رشید و رشیدآباد توسط دانشجویان جهادی شهرستان کوهدشت در حال انجام است.

نظر شما