شناسهٔ خبر: 11305177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حس و حال شورانگیز گیلانی ها از برج و باروی شهرها تا قهوه خانه ها در روستاها

رشت - ایرنا - حس و حال گیلانی ها در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، شورانگیز و دیدنی است و در انتظار خلق حماسه ای دیگر در تاریخ کشورشان هستند.

صاحب‌خبر -

با آغاز تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، استان گیلان حال و هوای خاصی به خود گرفته و هر روز که به پایان تبلیغات نامزدها نزدیک تر می شویم ، شور انتخاباتی نیز بیشتر می شود.
پوسترها و بنرهای تبلیغاتی رنگی و گاه ساده نامزدها در جای جای استان گیلان مشاهده می شود، حامیان نامزدها به ویژه جوانان و نوجوانان از صبح تا پاسی از شب برای نامزد مورد علاقه شان تبلیغ می کنند.
هریک از نامزدها با شعارهایی پا به عرصه رقابت گذاشتند؛ ولایت ، عدالت، نظارت، مرد قانون و قلم، برای اصلاح امور آمده ام، صدای نسل جوان را نمی توان شکست، من صدای نسل جوانم، آمده ام که سر نهم ، دل قوی دار که فریاد رسی می آید، می دانم برای تو می آیم، تجربه دیروز ، تلاش امروز ، پیشرفت فردا و ...
شور انتخاباتی علاوه بر شهرها و بخش های مختلف استان گیلان، در روستاها نیز نمایان است و سکوت را از روستائیان گرفته، اهالی بسیاری از روستاها این روزها شاهد رفت و آمدهای نامزدها و سخنرانی آنها در جمع شان هستند که محور بسیاری از سخنرانی ها ، اشتغال ، توجه به معیشت و رفاه مردم است.
قهوه خانه ها در روستاها نیز تا پاسی از شب و شب هایی تا صبح، باز است و صحبت های انتخاباتی و اینکه به فلان نامزد رای دهیم و ... داغ داغ است.
شهری و روستایی، زن و مرد، پیر و جوان، همه و همه خود را برای انتخابی دیگر آماده کرده اند تا بار دیگر پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام کنند.

*شرکت در انتخابات، وظیفه ملی است
جمعی از مردم استان گیلان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به حضور پرشور در انتخابات هفتم اسفندماه بیان کردند: شرکت در انتخابات، وظیفه ای ملی و شرعی است.
علی فتحی با بیان اینکه عزت و افتخار ایران اسلامی به حضور مردم در صحنه های مختلف برای پشتیبانی از کشور بستگی دارد، گفت: وظیفه ماست که پای صندوق رای رفته و بهترین ها را انتخاب کنیم.
وی شرکت گسترده در انتخابات را پشتوانه محکمی برای نظام دانست و افزود: انتخابات، فرصتی برای آینده ای بهتر است.
معصومه افتخاری نیز با بیان این که آماده شرکت در انتخابات هستم، گفت: من کشورم را دوست دارم بنابراین در انتخابات شرکت می کنم.

*گیلان آماده برگزاری انتخابات هفتم اسفند
رئیس ستاد انتخابات گیلان نیز با بیان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند در این استان گفت: به عنوان مجریان برگزاری انتخابات، تضمین می کنیم که رأی مردم را با دقت تمام، حفظ و آنچه مردم رأی می دهند، از صندوق ها بیرون بیاید.
محمد احمدی پور افزود: علاوه بر تدابیر اندیشیده شده برای حفظ امنیت انتخابات، هر داوطلب می تواند در هر صندوق، یک نفر نماینده داشته باشد تا ناظر بر نحوه رأی گیری و شمارش آرا باشد.
وی اظهار داشت: شور رقابت های انتخاباتی، نشان از علاقه مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در تعیین سرنوشت شان شرکت می کنند.
وی تصریح کرد: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دو هزار و 508 شعبه اخذ رأی در استان گیلان پیش بینی شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان گیلان بیان کرد: از مجموع دو هزار و 508 شعبه اخذ رأی پیش بینی شده، دو هزار و 161 شعبه ثابت و 347 شعبه نیز سیار است.
وی ادامه داد: 40 هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی و حفاظتی نیز کار برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را عهده دار هستند.
احمدی پور با بیان اینکه در شعبه های اخذ رأی، پنج هزار و 16 صندوق جمع آوری آرای مردم مستقر می شود، افزود: به منظور تسهیل در مشارکت مردم، تعداد صندوق های اخذ رأی ، سه درصد بیش تر از انتخابات مجلس نهم است.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، دارای 11 حوزه انتخابیه ، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
در استان گیلان، یک میلیون و 861 هزار و 370 نفر واجد شرایط شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی هستند که از این تعداد، 78 هزار نفر رأی اولی اند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه جاری برگزار می شود.
تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بیست و دوم بهمن ماه گذشته آغاز و تبلیغات نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از بیست و نهم بهمن ماه گذشته شروع شده و پایان زمان تبلیغات نامزدها در هر دو مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ساعت هشت صبح پنجشنبه ششم اسفندماه است.ک/4
7286/2007

نظر شما