شناسهٔ خبر: 11298246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مردم در مرحله انتخاب نهایی فهرست نامزدها

یک روز مانده به پایان مهلت قانونی تبلیغات نامزدها و همزمان با انتخاب مردم از بین فهرست های انتخاباتی، تبلیغات نامزدها و هواداران آنها هم به اوج خود رسیده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مردم به مراحل نهایی انتخاب نامزدهای مورد علاقه خود برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری رسیده اند به طوری که شهروندان تهرانی هم اکنون فهرست نامزدهای 30 نفره مربوط به مجلس شورای اسلامی و 16 نفره مربوط به مجلس خبرگان رهبری را برگزیده اند.
مهلت تبلیغات تا ساعت 8 صبح پنجشنبه یعنی 24 ساعت قبل از آغاز اخذ رای است. 
در ساعت های باقیمانده از تبلیغات دعوت مردم به مشارکت حداکثری موضوع  اصلی ستادهای تبلیغاتی نامزدها از هر گروه و جناحی است. 
احزاب و گروههای هوادار نامزدها در کنار مقامات رسمی و مراجع و علما بر لزوم شرکت حداکثری در انتخابات تاکید می کنند. 
فضای انتخابات هم به تایید مراجع قضایی و انتظامی کشور تاکنون شاهد کمترین تخلفات بوده است. 
سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی گفت کمترین تخلفات و چالش را در تبلیغات انتخاباتی  داشته ایم و با همکاری وزارت کشور و دستگاه های امنیتی امیدواریم انتخابات خوب و پرشوری  برگزار کنیم.
کار رای گیری از ساعت 8 صبح روز جمعه 7 اسفند در 120 هزار صندوق اخذ رای واقع در  53 هزار شعبه  در سراسر کشور  به مدت 10 ساعت آغاز می شود که در صورت نیاز تمدید خواهد شد .
در هر شعبه حدود 19 نفر وظایف اجرایی نظارت و تامین امنیت را انجام می دهند. 
وزارت کشور  تعداد واجدان شرایط  را نزدیک به 55 میلیون نفر اعلام کرد . 
همچنین  فهرست نامزدها  و کدهای انتخاباتی آنها  به مراکز و  فرمانداران ارسال شده و روز انتخابات در شعب اخذ رای نصب می شود . 
مسئولین تاکید می کنند مردم  باید نام نامزدها و همچنین هرگونه تغییر در فهرستها از جمله انصراف ها را ‌ هنگام مراجعه به شعب اخذ رای با لیست نهایی که در این شعب قرار دارد کنترل کنند. مدارک لازم برای رای دادن نیز همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی است.
حدقل سن رای دهندگان 18 سال تمام است و همه متولدان هفتم اسفند سال 76 به قبل می توانند در انتخابات روز جمعه شرکت کنند؛ اما  مردم از رفتن پای صندوق رای و شرکت در انتخابات توقعاتی دارند که تلاش می کنند با انتخاب بهترین افراد به آن برسند . 

نظر شما