شناسهٔ خبر: 11303023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رخ نمایی رفاقت های انتخاباتی در ماراتن رقابت

ساری -ایرنا- با نزدیکتر شدن به ساعات پایانی تبلیغات نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان و گرم شدن تنور رقابت چهره ای دیگر از فضای تبلیغاتی را در میان نامزدهای انتخابات در مازندران شاهدیم که در نوع خود جالب و بدیع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حضور نامزدهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در ستادهای انتخاباتی دیگر نامزدها برای خسته نباشید و دست مریزاد به حضور و تلاش هایشان در این عرصه ، این روزها به فضای تبلیغات انتخابات در مازندران جلوه ای دیگر بخشیده است .
نامزدهای انتخاباتی که با هدف تشویق برای تبلیغات آرام و حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات بدون حمایت از فرد خاصی در محل ستادهای رقبای انتخاباتی خود حضور یافتند و این روزها وشب ها موج خاصی از ایجاد شور و هیجان انتخاباتی را در مازندران ایجاد کرده اند .
در کنار مشاهده برخی از بداخلاقی های انتخاباتی مانند پاره کردن پوسترهای و بنرهای تبلیغی و انتشار برخی مطالب غیرواقعی در فضای های مجازی ترویج این شیوه در فضای انتخاباتی می تواند به سلامت و گرم شدن هرچه بهتر انتخابات پیش رو کمک کند.
پس ازسالها و ماهها تلاش برای تبلیغات انتخاباتی غیررسمی و یک هفته تلاش انتخاباتی رسمی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان در حالی به ساعتهای پایانی خود نزدیک می شود که با اوج گیری تلاش ها برای تبلیغات وکسب آرای بیشتر، اقدام برخی از این افراد بدور از فضای رقابتی و با انگیزه جلب مشارکت حداکثری حایز اهمیت است.
غالبا واژه بداخلاقی و تخریب همنشین لجبازی برای تبلیغات انتخاباتی در تمامی این 9 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان بود اما اقدام خاص و بی نظیر برخی نامزدهای مازندران در این دوره را می توان سرآغازی برای تغییر رویه ونگرش ها به مقوله رقابت انتخاباتی و تبلیغات آن دانست.
یکی از نامزد های پنجمین دوره مجلس خبرگان مازندران که در روزها و شب های اخیر مبادرت به حضور در ستاد های انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی کرده است این اقدام خود را بیان خسته نباشید و حضور رقبای انتخاباتی اعلام کرد .
وی که به همراه جمعی از هواداران خود در ستادهای انتخاباتی دیگر نامزدها حضور یافت ، اظهار داشت : این حضور به نوعی بیان و نشان دادن همدلی و همراهی نامزدهای انتخاباتی است .
این نامزد مجلس خبرگان مازندران ادامه داد : مردم خسته از تمامی بد اخلاقی های انتخاباتی هستند و این حضور در ستادهای یکدیگر به نوعی در ایجاد شور و هیجان انتخاباتی تاثیرگذار خواهد بود.
یکی دیگراز نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مرکز قائمشهر که در همان شب نخست تبلیغات رسمی با حضور در ستاد انتخابات رقیب اصلی خود در این دوره از انتخابات برایش آرزوی توفیق و پیروزی می کند و میدان رقابت انتخاباتی را با دست رفاقت دادن به رقیبش آغاز می کند .
یک کارشناس ارشد حقوق عمومی و کارشناس سیاسی در مازندران به خبرنگار ایرنا گفت که برای برگزاری انتخابات ماهها تلاش می شود تا زیر ساخت و بسترهای لازم از سوی دستگاه های اجرایی برای این منظور فراهم شود .
رضا اصغری ادامه داد : زمانی این تلاش ها به ثمر خواهد نشست که نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان نیز پایبند به نکات اخلاقی و قوانین باشند.
وی انتخابات را فضای دموکراسی دانست که در این بستر فرصت حضور و مشارکت مردمی در تعیین سرنوشت فراهم می شود.
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: تمامی تلاش ها برای جلب مشارکت حداکثری است و دراین میان نامزدهای انتخابات می توانند بسیار خوب نقش ایفا بکنند .
وی ادامه داد : مردم بدنبال جوی آرام و عاری از هرگونه تخریب در زمان تبلیغات انتخاباتی هستند تا بتوانند فرد اصلح موردنظرشان را انتخاب بکنند.
وی اقدام برخی از نامزدهای انتخاباتی و حضورشان در ستادهای انتخاباتی را تدبیری شایسته برای جلب مشارکت حداکثری مردم دانست و گفت که تداوم این رویه از سوی دیگر نامزدها زمینه ساز اقدامات مناسب بعدی است.
مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که دو میلیون و 235 هزار نفرشان واجد شرایط رای دادن هستند.
در انتخابات هفتم اسفندماه در مازندران 151 نامزد برای کسب 12 کرسی مجلس و هفت نامزد برای کسب چهار کرسی خبرگان رهبری رقابت می کنند.
سه هزار و 45 شعبه اخذ رای و شش هزار و 90 صندوق رای گیری برای انتخابات در مازندران پیش بینی شده است .
60 هزار نفر در مازندران کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.
2096/1662//6097
گزارش از فاطمه قنبری قادیکلایی

نظر شما