شناسهٔ خبر: 11321972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استانداربوشهر: این استان آماده برگزاری انتخاباتی شکوهمند است

بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهرگفت:تمهیدات انجام انتخابات مجلس های دهمین دوره شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری دراستان بوشهر به طور کامل فراهم شده و این استان آماده برگزاری انتخاباتی شکوهمند همراه با آرامش است.

صاحب‌خبر -

مصطفی سالاری روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: فرایندهای انتخاباتی توسط ستاد انتخابات استان بوشهر در قالب شش کمیته انجام شده است.
وی با دعوت از مردم استان بوشهر برای خلق حماسه حضور و همدلی در هفتم اسفند (فردا) پای صندوق های اخذ رای یادآورشد: 695 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان پیش بینی شده است.
استاندار بوشهر اضافه کرد: مسئولیت پذیری مردم همیشه در صحنه و آرای آگاهانه آنها، زمینه ساز پیشرفت و توسعه کشور را در شرایط جدید پس از برجام رقم خواهد زد.
سالاری اظهارامیدواری کرد، نتیجه حضور گسترده مردم در انتخابات ،زمینه ساز شکل گیری مجلسی قوی برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی باشد.
وی گفت: ضمن آمادگی دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان بوشهر بر بی طرفی همه مدیران در انتخابات هفتم اسفند نیز تاکید شده است.
استاندار بوشهر افزود: دولت افزودن بر حفظ بی طرفی نسبت به نامزدهای انتخابات ، امنیت لازم برای فعالیت تبلیغاتی آنها را نیز در مدت زمان تعیین شده فراهم کرد.
وی بااشاره به اینکه 14هزار نفر در استان بوشهر انتخابات پیش رو را برگزار می کنند یادآورشد: رسالت جدی دست اندرکاران انتخابات در این استان اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی در فضایی آرام و بدور از هرگونه مسایل حاشیه ای است.
استاندار بوشهر ادامه داد: برگزار کنندگان انتخابات در استان بوشهر باید ضمن فراهم آوردن فضایی آرام و امن در محل شعب اخذ رای ، همه توان و امکانات را برای حضور پرشور مردم در انتخابات بکار گیرند.
سالاری از نامزدهایی که درمدت قانونی تبلیغات انتخاباتی، رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی را در استان بوشهر انجام دادند قدردانی کرد.
وی گفت: نامزدهای انتخابات مجلس های شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان بوشهر با رعایت نکات قانونی و حریم اخلاقی به آرامش انتخابات کمک بسیاری کردند طوریکه این استان یکی از امن و آرام ترین استان های کشور در زمان برگزاری تبلیغات انتخاباتی ارزیابی شده است.
از مجموع یک میلیون و 32هزارو 949 نفر جمعیت استان بوشهر بیش از 691 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در هفتم اسفندماه هستند.
استان بوشهر دارای چهار کرسی نمایندگی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.
با انصراف 14 نامزد پس از تائید صلاحیت توسط شورای نگهبان ،هم اینک 39 نامزد شامل حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم 16 نامزد، حوزه انتخابیه دشتستان 8 نامزد، حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان 6نامزد و حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز 9 نامزد برای انتخاب مردم در حوزه های یادشده باقی مانده اند.
در مجلس خبرگان رهبری نیز دو نامزد در عرصه رقابت انتخاباتی در استان بوشهر وجود دارد که مردم یکی از این نامزدها را برای کسب تنها کرسی نمایندگی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب خواهند کرد.
6045

نظر شما