شناسهٔ خبر: 11288556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان تهران: نامزدهای انتخابات از تخریب دستاوردهای نظام پرهیز کنند

تهران - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات باید از تخریب دستاوردهای نظام و القای یأس در جامعه بپرهیزند گفت: داوطلبان توجه داشته باشند که رعایت اخلاق انسانی و رفتار معقول از هر تبلیغاتی برای جلب آرا مؤثرتر است.

صاحب‌خبر -

سید شهاب الدین چاوشی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نامزدها و هواداران آن ها باید به حقوق دیگران احترام بگذارند و نقاط ضعف موجود را با ارائه راهکارهای مناسب پیشنهادی، منصفانه نقد کنند.
وی با بیان اینکه همه باید برای تثبیت رفتارهای عقلانی تلاش کنند و به قواعد رقابت انتخابات تن در دهند اضافه کرد: مبادا رقابت های انتخاباتی با هدف خدمت به جامعه منجر به بروز کینه ها و کدورت ها شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و اجازه ندهیم کسانی از فرصت های رقابت انتخاباتی، بهره برداری های ناشایستی داشته باشند.
چاوشی انتظار از همه نامزدهای انتخابات را تلاش برای معرفی خود و پرهیز از تخریب چهره سایر نامزدها عنوان کرد و افزود: نامزدها و گروه هایی که اخلاق را زیر پا بگذارند مورد توجه مردم قرار نخواهند گرفت.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران یادآور شد: همه باید در اجرای مقررات و قوانین انتخابات همکاری کنیم و از تخطئه یکدیگر و تحریک هواداران بپرهیزیم.
وی نفس برگزاری انتخاباتی سالم و پرشکوه را یک نعمت ملی دانست و گفت: نباید با رفتارهای ناهنجار و قانون شکنی این نعمت را تبدیل به نقمت کنیم.
معاون استاندار تهران تاکید کرد: حق الناس را در همه ابعادش باور داشته باشیم و از اعمال روش های غیراخلاقی و مذموم برای رسیدن به قدرت پرهیز کنیم.
چاوشی یادآور شد: هرکسی بدون داشتن شایستگی لازم به دنبال ورود به مناصب باشد، بی تردید غاصب و اقداماتش فاقد وجاهت شرعی و قانونی است.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه گروه هایی که در انتخابات با شانس و اقبال مردم مواجه نمی شوند نباید آن را موجب سرشکستگی خود تلقی کنند خاطرنشان کرد: این امر فرصتی برای بازسازی نگاه و اندیشه این گروه ها خواهد بود.
وی تاکید کرد: کنار رفتن عده ای از قدرت سیاسی و آمدن گروهی دیگر از دوستداران کشور، آسیبی به بنیان های نظام نخواهد زد و برای خدمت به کشور و میهن فرصت های جدی وجود دارد که همه آنها موکول به مجلس نیست.

* حداکثر تعامل ستاد انتخابات استان تهران با هیات های نظارت و بازرسی انتخابات
رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تعامل حداکثری و مستمر این ستاد با هیات های نظارت و بازرسی انتخابات خبر داد و گفت: این ستاد تلاش دارد هرگونه مشکل احتمالی در روند اجرای انتخابات را در کمترین زمان ممکن برطرف کند.
وی با بیان اینکه همه چیز برای خلق حماسه سیاسی جدید از سوی مردم استان تهران مهیا است خاطرنشان کرد: بیش از شش هزار شعبه اخذ رأی از صبح جمعه هفتم اسفند تا ساعت 18 همان روز وظیفه اخذ آرای هم استانی ها را برعهده دارند.
چاوشی انتظار از مردم صبور و با فرهنگ استان تهران را همکاری لازم با مجریان انتخابات عنوان کرد و گفت: توصیه ما این است که مردم در ساعات اولیه روز انتخابات نسبت به استفاده از حق مسلم خود برای رای دادن اقدام کنند تا در ساعات پایانی با خستگی نیروهای اجرایی شعب اخذ رأی مواجه نباشیم.
وی از واجدان شرایط استان تهران خواست تا در این روز شناسنامه و کارت ملی خود را همراه با اسامی افراد مورد نظر برای رأی دادن همراه داشته باشند تا در شعب اخذ رای با تراکم جمعیت و اتلاف وقت مواجه نشوند.
معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه(24 ساعت قبل از انتخابات) ممنوع است از همه نامزدها و هواداران آن ها خواست تا نظم و امنیت جامعه را مورد توجه قرار دهند و از ساعت پایانی مهلت قانونی تبلیغات به حفظ آرامش فضای عمومی برای برگزاری انتخابات کمک کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران یادآور شد: تبلیغات غیرقانونی داوطلبان در بررسی شکایات به عنوان تخلف در نظر گرفته شده و حتی می تواند به عنوان اقدام مجرمانه مورد توجه قرار گیرد.
چاوشی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد قابل توجه نامزدها در حوزه های انتخابیه ای همچون تهران، مردم باید از قبل نسبت به افراد موردنظر خود شناخت پیدا کرده و اسامی آن ها را به همراه داشته باشند تا در شعب اخذ رأی برای شناسایی نامزدهای مورد نظر خود از بین بیش از 1100 نفر با تراکم و شلوغی مواجه نشوند.
استان تهران در مجموع 35 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 30 کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر کدام از پنج کرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارند.
این استان دارای شش حوزه اصلی و 20 حوزه فرعی شامل شهرستان ها و بخش ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
استان تهران 16 نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
تهرام**2079**1348 / 1876

نظر شما