شناسهٔ خبر: 11303800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت بیرجند:

حضور حداکثری مردم در انتخابات نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کند

بیرجند - ایرنا - امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه، نقشه های شوم دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی را نقش بر آب می کند.

صاحب‌خبر -

مولوی غلام حیدر فاروقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه ملی هر فرد ایرانی است افزود: مردم با حضور پرشور در پای صندوق های رای تبلیغات سوء دشمنان علیه انقلاب و نظام را خنثی خواهند کرد.
وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی و بدخواهان نظام همواره درصدد هستند با تبلیغات خود وانمود کنند که مردم از نظام جمهوری اسلامی برگشته و آنرا دوست ندارند.
وی یادآور شد: حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه موجب اقتدار نظام و عزت ملت ایران می شود لذا همه مردم باید به وظیفه ملی خود با شرکت در انتخابات عمل کنند.
امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به نقش احزاب در انتخابات گفت: فعالیت احزابی که مورد حمایت نظام هستند قطعا در مشارکت مردم برای حضور در انتخابات موثر است.
فاروقی، مردم بویژه اهل سنت را به شرکت درانتخابات فراخواند و افزود: امروز مردم تبلیغات راست و دروغ نامزدها را تشخیص می دهند لذا در انتخاب فرد اصلح هوشیارانه عمل خواهند کرد.
وی تقوا و صداقت را از شاخصه های لازم برای نامزد های انتخاباتی ذکر کرد و گفت: نامزدهای مجلس شورای اسلامی باید در امر تبلیغات فقط در حد اختیارتشان به مردم وعده دهند تا صداقت آنان برای مردم به اثبات برسد.
وی مهمترین خواسته مردم خراسان جنوبی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را توجه به مسائل اقتصادی، معیشت مردم و رفع بیکاری در استان به دلیل خشکسالی های پیاپی ذکر کرد
خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
هنوز از تعداد واجدین شرایط حق رای استان آماری ارائه نشده است، اما بر اساس تخمین ها حدود 510 تا 530 هزار نفر دارای حق رای هستند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
به گفته جزندری، 606شعبه اخذ رای برای استان در نظر گرفته شد، از این تعداد 331 شعبه سیار و 275 شعبه ثابت است.
از مجموع 606شعبه اخذ رای 253 مورد شهری و بقیه روستایی است.
تبلیغات رسمی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن ماه امسال آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.
همچنین تبلیغات انتخاباتی دو داوطلب مجلس خبرگان رهبری از 22 بهمن ماه آغاز شده و به مدت 14روز نیز ادامه دارد.
6054

نظر شما