شناسهٔ خبر: 67675809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

واکنش سنا آمریکا به ترور ترامپ/سوال و جواب از اداره سرویس مخفی ایالات متحده

ایرنا : مجلس سنا آمریکا قصد دارد تحقیقات مستقلی درباره سوء قصد به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده و قصور احتمالی مقام‌های امنیتی این کشور که منجر به وقوع این حادثه شد را آغاز کند.

صاحب‌خبر -

یکی از دستیاران گری پیترز رئیس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی (HSGAC) مجلس سنا آمریکا اعلام کرد: کمیته امنیت داخلی (مجلس سنا) درخواست کرده است که در اسرع وقت یک جلسه توجیهی درباره حادثه سوء قصد به جان ترامپ برگزار شود.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته (یکشنبه به وقت محلی) پیترز با الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا (DHS) اعلام کرد: در بعدازظهر یکشنبه نیز کارکنان کمیته گزارش شفاهی درباره این حادثه را از زبان وزیر امنیت داخلی ایالات متحده شنیدند.

به نوشته فاکس نیوز، اخبار مربوط به انجام تحقیقات مستقل مجلس سنا درباره حادثه سوء قصد علیه ترامپ پس از آن منتشر شد که چندین قانونگذار از جمله سناتورهای هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا خواستار بررسی دقیق این حادثه شدند.

ریک اسکات عضو کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنا آمریکا از ایالت فلوریدا شنبه شب خواستار برگزاری یک جلسه استماع فوری شد که تا قبل از پایان ماه جاری میلادی برگزار شود تا در آن جلسه ضمن طرح پرسش‌هایی از وزیر امنیت داخلی و اداره سرویس مخفی آمریکا در مورد چگونگی وقوع حادثه سوء قصد و اقدامات امنیتی پیشگیرانه انجام شده، در مورد نحوه حصول اطمینان از به وقوع نپیوستن حوادث مشابه در آینده پاسخ خواسته شود.

اسکات در بیانیه‌ای جان سالم به در بردن ترامپ از این سوء قصد را یک معجزه دانست و تاکید کرد: اما وقوع این حادثه کاملاً غیرقابل توجیه است.

برچسب‌ها:

نظر شما