شناسهٔ خبر: 67675695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایرنا؛

عامری: اقدام اصلی رئیس جمهور منتخب توجه به معیشت مردم باشد 

تهران- ایرنا- دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه مردم در عرصه‌های مختلف نشان دادند که قدردان انقلاب هستند، گفت: اقدام اصلی رئیس جمهور منتخب توجه به معیشت مردم باشد.

صاحب‌خبر -

محمدجواد عامری در گفت و گو با خبرنگار احزاب ایرنا درباره مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند اینکه مشارکت مردم در دور اول انتخابات به اندازه دور دوم نبود و پایین بود به این دلیل نیست که مردم مخالفت یا عنادی با نظام داشته باشند بلکه شاید به این دلیل است که برای برخی حساسیت چندانی وجود نداشته که در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: معمولا پروژه‌ها و برنامه‌های دولت‌ها در سال آخر کاری‌ نتیجه می‌دهد و برخی از مردم که مشکلات اقتصادی سنگینی دارند با دیدن آن امیدوار می‌شوند و در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران بیان کرد: در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری هر دو نامزد هم تبلیغات و تولیدات بیشتری داشتند و این موضوع باعث شد که مردم در انتخابات حضور پرشور داشته باشند و اگر زمان بیشتری به این امر اختصاص پیدا می‌کرد، حضور مردم در انتخابات هم به همان نسبت افزایش می‌یافت.

مردم در عرصه‌های مختلف نشان دادند که قدردان انقلاب هستند

عامری عنوان کرد: مردم ما در عرصه‌های مختلف مانند شهادت سردار سلیمانی و شهادت آیت‌الله رئیسی نشان دادند که قدردان انقلاب هستند و چون خودشان را صاحب انقلاب می‌دانند محافظ آن هم هستند و همواره در صحنه‌ها حضور دارند و اینگونه نیست که نسبت به انقلاب و اینگونه عرصه‌ها بی‌تفاوت شده باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های هر دو نامزد به شکلی بود که با ادبیات خاص خود راه حل هایی را برای رفع مشکلات مردم ارائه کردند و روندی که هر دوی آنها داشتند به گوش مردم رسید و در نهایت مردم به یک انتخاب رسیدند.

این فعال سیاسی در ارزیابی خود از مهمترین اقدامات دولت چهاردهم، به استدلالش در بخش اول مصاحبه مبنی بر حضور مردم پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت: مردم یکسری مشکلات و دغدغه‌هایی دارند و دنبال این هستند که به مسائل‌ آنها پاسخ داده و مشکلاتشان حل شود.

عامری تصریح کرد: بحث معیشت یکی از مشکلات اصلی مردم است و مهمترین اقدامی که دولت جدید باید مدنظر قرار دهد این است که مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند و اجازه ندهد که مردم در زندگی‌شان با مشکلات و سختی مواجه باشند.

اقدام اصلی رئیس جمهور توجه به معیشت مردم باشد

وی با بیان اینکه یکی از کارهای اصلی رئیس جمهور باید توجه به معیشت مردم باشد، گفت: البته برای این کار باید ارتباط موثری با کشورهای همسایه شکل بگیرد. دولت جدید باید دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم را در کارهای خود لحاظ کند و شاید بانک‌ها در این موضوع تاثیر زیادی داشته باشند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران افزود: بنابراین اصل کار بحث اقتصادی است. ما در کشور یک طیف بازنشسته را داریم که دنبال دغدغه خودشان هستند، طیف دیگر هم معلمان هستند قشری باارزش که به لحاظ معیشتی شاید به اندازه عملکردشان درآمد ندارند.

دولت جدید به دنبال فسادستیزی و عدالت‌محوری باشد

عامری بیان کرد: دولت آینده باید به فکر برطرف کردن مشکلات، دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم باشد، تعامل خوبی در ادارات و سازمان‌های مختلف داشته و همچنین فسادستیزی و عدالت‌محوری را همواره در دستور کار قرار دهد زیرا مردم نشان دادند این دو موضوع برایشان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دولت جدید باید برای برطرف کردن مشکلات کشور راه‌حل داشته باشد، گفت: دولت آقای پزشکیان نباید مانند دولت یازدهم و دوازدهم باشد که همه کارها را گره زده بودند به اینکه حتماً آمریکا و چند کشور غربی از ما راضی باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: دولت باید کاری کند که از توان مردم، توان نخبگانی و ظرفیت های خوبی که در داخل کشور وجود دارد هم استفاده شود. از طرف دیگر مذاکره با کشورهای دیگر هم انجام شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کنیم اما هیچ کدام معطل دیگری نشود.

عامری با بیان اینکه در دولت اسبق شاهد بودیم که همه کارها حتی احیای دریاچه ارومیه هم به این موضوع گره خورده بود که آیا آمریکا به ما کمک خواهد کرد یا خیر؟ اظهار کرد: روزی ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا کشته می‌دادیم و منتظر بودیم که FATF تصویب شود.

وی افزود: اما شهید رئیسی بدون انجام دادن هیچ‌ یک از این کارها، با یکسری مذاکرات و برنامه‌ریزی دقیق توانست مشکلات را حل کند و همچنین با عضویت در پیمان‌های شانگهای و بریکس گشایش‌های خوبی حاصل شد و من معتقدم اگر رئیس جمهور منتخب بتواند از ظرفیت‌های خوبی که در دوران شهید رئیسی ایجاد شده استفاده کند مردم ثمرات آن را خواهند دید.

دولت با هزار و ۳۰۰ همت بدهی تحویل شهید رئیسی شد

وی در آسیب‌شناسی از جریان اصولگرا در انتخابات چهاردهم گفت: برنامه‌ریزی دولت‌ها ۴ ساله است، معمولاً کارهای مرتبط با معیشت مردم در سال آخر دولت‌ها خود را نشان می‌دهد. آقای روحانی در دوره‌ای که بر سر کار بود، دولت را با هزار و ۳۰۰ همت بدهی تقریبا بیش از بودجه یکسال مملکت به آیت‌الله رئیسی تحویل داد و به لحاظ تورم هم کشور با تورم ۶۰ درصد روبرو بود و در تولید خودرو و نیروگاه‌ها هم با مشکلاتی مواجه شدیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: شهید رئیسی در حال رفع مشکلات بود از جمله موضوع مسکن، فروش بالای نفت و سرمایه گذاری در صنایع مختلف اقدامات خوبی انجام داده و برنامه های زیادی داشت اما به هر حال خواست خدا این بود که در آن واقعه دردناک شهید شد و ما از وجودشان محروم شدیم.

و این دیده نشدن موجب شد که تعدادی از مردم نتوانستند کارهای خوب شهید رئیسی را جمع‌بندی کنند.

مردم احساس کردند بین نیروهای انقلاب اختلاف وجود دارد

عامری با اشاره به اینکه اینها از مواردی بود که مردم به لحاظ معیشتی نتوانستند اقدامات خوبی را که شهید رئیسی انجام داد را مشاهده کنند، اظهار کرد: نکته دومی که باید بر آن تاکید کرد این است که تفرقه و اختلاف در همه موارد چندان به مذاق مردم خوش نیامد و احساس کردند بین نیروهای انقلاب اختلاف کوچکی وجود دارد که باید این را در کارهای بعدی مدنظر قرار داد.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم با این حجم از عملکرد اشتباه، و با اینکه لطمات فراوانی هم به مردم و هم به اصلاح‌طلبان وارد کرده بود واقعا مردم را مستاصل کرد اما جناح اصلاح‌طلب تخریب سنگینی علیه آن دولت و شخص آقای روحانی انجام ندادند به شکلی که او به خودش اجازه داد که چندین بار در حمایت از آقای پزشکیان بیانیه منتشر کند.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه - ۱۵ تیرماه - در سراسر کشور برگزار شد و مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در برابر ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای سعیدجلیلی، به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران از سوی مردم انتخاب شد.

قرار است مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب در حسینیه امام خمینی (ره)، ۷ مردادماه با حضور رهبر معظم انقلاب و جمعی از مسئولان نظام برگزار شود. نهم مردادماه نیز مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

نظر شما